Nauczanie zdalne 8.04.2021r
Witam serdecznie i zapraszam do zabawy wszystkie pszczółki.
Temat : PO NOCY BĘDZIE DZIEŃ.
W dniu dzisiejszym proponuję następujące aktywności:
1.Zabawa według pedagogiki zabawy „Powitanka”.
Przy dźwiękach muzyki spacerujemy po pokoju. Podczas przerwy w muzyce zatrzymujemy się i witamy różnymi częściami ciała np. na hasło – kolana dotykamy się kolanami, łokieć dotykamy się łokciami itd.
2. Zabawa dydaktyczna „Znajdź w domu przedmiot, w którego nazwie słyszysz głoskę „n”.
(do zabawy możemy wykorzystać książeczki z domowego księgozbioru, w których dziecko odszukuje i wskazuje obrazki przedmiotów z głoską „n” w nazwie).
3. Układanie obrazka lub zdjęcia pociętego na części.
Potrzebne będą: widokówka, zdjęcie z gazety(najlepiej przedstawiające pejzaż lub jakieś miejsce w nocy), nożyczki).
Rodzic rozcina zdjęcie na części(minimum 5 części).Zadaniem dziecka jest ułożenie wykonanych puzzli w całość.
Czy pamiętacie o częstym myciu rąk? „Kto ręce myje, ten zdrowo żyje”.
4. Zabawa matematyczna „Jutro będzie nowy dzień”.
Jeśli mamy w domu globus możemy wykorzystać go do uatrakcyjnienia zabawy wykonując „doświadczenie z globusem” –„Dzień – noc”.
Odszukujemy na globusie Polskę. Rodzic zapala latarkę – Słońce nad tym miejscem. Zachęcamy dziecko do wyciągnięcia wniosków na podstawie obserwacji: „ Jeśli w Polsce na naszej półkuli świeci Słońce, to co dzieje się na drugiej półkuli, na którą nie świeci Słońce? (jest noc). Obracamy globus świecąc na niego nieruchomo latarką. Można zauważyć, że gdy na jednej półkuli jest dzień (świeci Słońce) na drugiej jest noc.
5. Układanie kalendarza dni i nocy.
Poprośmy dziecko aby wycięło z papieru koła i pokolorowało je na żółto oraz kwadraty i pokolorowało na czarno. Koło obrazuje dzień, kwadrat – noc.
Następnie dziecko układa w szeregu rytm przedstawiający przemienność dnia i nocy: dzień – noc – dzień – noc…(kontynuuj dalej).Zauważamy, że zawsze po nocy jest dzień, po dniu noc.
Po aktywności umysłowej pora na odrobinę wysiłku fizycznego.
6. Zabawa ruchowa „ Słońce świeci ,noc zapada”.
Rodzic klaszcze – dziecko biega, swobodnie porusza się po pokoju – świeci Słońce; cisza - noc zapada – dziecko kładzie się i śpi.
Aby spokojnie przygotować się do snu możemy posłuchać kołysanki.
7. Nauka kołysanki „Kołysanka Doremisiów.(załącznik).
https://www.youtube.com/watch?v=W_XfAB6NN9w
Zwróćmy uwagę, by dziecko śpiewało piosenkę dostosowując ton głosu do rodzaju i nastroju piosenki – kołysanki. Przy okazji wytłumaczmy dziecku co to jest kołysanka.
Kołysanka – krótka piosenka, śpiewana w celu wyciszenia, uśpienia dziecka. Jest to forma wywodząca się z tradycji pieśni ludowej. Posiada miarowy rytm i melodię imitującą kołysanie.
„Kołysanka Doremisiów”
Już nad krainą Doremisiów słonko ziewa.
Kołysanki do snu szumią wszystkie drzewa.
Senne misie mrużą oczka po wesołym dniu.
Ciemna nocka mocno tuli je do snu.
Nocny wietrzyk porozganiał wszystkie chmury,
aby gwiazdki mogły patrzeć na nich z góry.
Bo gdy gwiazdki pięknie błyszcza tam na niebie, hen,
nocka zsyła wszystkim misiom piękny sen.
I Ty też oczka zmruż, senna pora przyszła już.
Może w nocy przyśnią Ci się Doremisie.
Miś Do we śnie zjada lody jagodowe.
Mi przez sen wyruszył po przygody nowe.
Miś Re właśnie marzy, że kolejny koncert gra.
A Sie już wyśnioną bajkę ma.
I Ty też oczka zmruż…
Polecenie : Narysuj ilustrację do kołysanki.
8. Wykonanie ćwiczeń w KP4, s. 62-63. Rysowanie po śladzie kształtu księżyca, nalepianie gwiazdek- ćwiczenie grafomotoryczne połączone z utrwaleniem pojęć : wokół, pod,nad,najwyższy. Kolorowanie tyle okienek, ile wskazują liczby w kółkach – utrwalenie cyfr. Łączenie kształtów z ramkami, w których są takie same elementy, wykorzystane do zbudowania konstrukcji- ćwiczenie spostrzegawczości.
Drukujemy , wycinamy ,dzielimy wyraz na sylaby.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz