Nauczanie zdalne 29.03.2021
Witam serdecznie pszczółki i zapraszam do wspólnej zabawy.
Kochani już małymi kroczkami zbliżają się święta wielkanocne.
Skaczemy, biegniemy –
gimnastyka dla smyka
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA&fbclid=
Na początku powtórzymy wiersz, który uczyliśmy się w przedszkolu na zajęciach
- „Pan Tulipan”
– Drogi panie Tulipanie,
pan jest piękny niesłychanie!
– Niech pan powie, co się dzieje,
że pan z każdym dniem pięknieje?
– Tak, jak wszyscy tu w ogrodzie
w słońcu się wygrzewam co dzień,
piję deszcz i szybko rosnę,
by powitać panią Wiosnę!
Zapraszam do zabawy oddechowej – dmuchanie z różnym natężeniem na pisankę zawieszona na nitce – rozwijanie umiejętności prawidłowego oddychania.
Zabawy słowem – dobieranie przeciwnych określeń do podanych wyrazów , np.: Mały- duży, wysoki – niski, cienki-gruby, zimny – ciepły.
Przygotowanie do nauki czytania i pisania – poznanie litery j, J.
1. Wysłuchanie wiersza.
„Jajko”- Jan Brzechwa
Było sobie
raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy się ktoś uprze?
Kura martwi
się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.
Kura prosi
serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.
Kura do
niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.
Kura czule
namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.
Kura
powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni”.
Kura mówi:
„Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo
Rozmowa na temat wiersza.
Pytania:
· Jaki był tytuł wiersza?
· O jakim jajku jest mowa w wierszu?
· Jakie kłopoty miała kura z jajkiem”
· Jak skończyły się wybryki jajka?
· Czy jajko było tak mądre jak mu się wydawało? (dlaczego nie?).
2. Wprowadzenie głoski i litery j, J na podstawie wyrazu „Jajko”
– dzielenie wyrazu na sylaby i głoski, wyodrębnienie pierwszej głoski – układanie modelu wyrazu
(nakrywki białe, czerwone i niebieskie),
3. Czytanie i opowiadanie historyjki obrazkowej – „Trampolinek i Jagoda” KP4, s.38-39.
(wyjaśnienie słowa junak – odważny, młody mężczyzna)
-wyróżnienie głoski w nagłosie w słowach jajko i Jagoda. Budowanie modeli wyrazów z białych kartoników.
-budowanie modeli wyrazów : jajko i Jagoda z czerwonych kartoników, oznaczających samogłoski i z niebieskich kartoników, oznaczających spółgłoski-
- Prezentacja drukowanej i pisanej litery j, J
– wyszukiwanie wyrazów z literką „j” w tekście historyjki – odczytywanie, dzielenie na głoski, oznaczanie miejsca głoski w wyrazie (na początku, w środku, na końcu),
- wymyślanie przez dziecko słów zawierających głoskę -j
-odczytywanie sylab
– Ćwiczenia w pisaniu litery j, J
- wykonanie ćwiczeń w KP4, s46-48
Rysowanie wzorów literopodobnych, pisanie po śladzie litery j, można również ulepić ją z plasteliny.
4.Kolorowanie pisanek znajdujących się na kartach pracy niżej.
Ćwiczenia i zabawy ruchowe z woreczkiem
(jeżeli nie mamy można łatwo uszyć, wystarczy kawałek materiału oraz groch lub fasola do wypchania).
– podrzucanie i łapanie woreczka obiema rękami, potem jedną i drugą ręką ,
– „Przełóż woreczek” – dziecko stoi w rozkroku i przekłada woreczek z ręki do ręki, pochyla się i coraz niżej przekłada woreczek wokół jednej i drugiej nogi; potem coraz wyżej aż do wyprostu,
– „Pajączki” – chód na czworakach tyłem z woreczkami ułożonymi na kolanach,
– „Przeskocz przez woreczek” – przeskakiwanie obunóż do przodu, do tyłu, bokiem,
– „Przełóż woreczek pod kolanem” – ćwiczenia równoważne w staniu na jednej nodze, przekładanie woreczka pod kolanem uniesionej nogi,
– rzucanie woreczkiem do celu (można wykorzystać wiadro plastikowe, miskę czy jakiś pojemnik)
– Chodzenie z woreczkami na głowie , na lewym ramieniu, na prawym ramieniu.
Zabawa „ Domek dla zajączka wielkanocnego” -zadaniem dziecka jest zbudowanie z klocków domku dla zajączka.
Realizacja podstawy programowej- I5,9,IV2,4,8,9 ,11,15
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz