czwartek, 8 kwietnia 2021

Trampolinek i żywioły - OGIEŃ

Zdalne nauczanie-9.04.2021r

Witam i zapraszam do zabawy

1.    MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKCH

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

2.Temat dnia: Trampolinek i żywioły – OGIEŃ

 

3. Ćwiczenia dykcyjne.

Dzieci dokładnie powtarzają tekst, za rodzicem, z podziałem na sylaby:

Ma – lut – ki czło – wie – czek z cie – ka – wych ba – je – czek.

Król  Ka – rol  ku- pił  kró - lo – wej  Ka – ro – li – nie  ko – ra – le  ko – lo –  ru   ko – ra – lo – we - go.

Trzy  sios – trzycz – ki  się  zgu – bi – ły  i i – mio – na  po – my – li – ły.

     

4.  Słuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Czego dowiedziały się żywioły?”

 

Dziś o żywiołach baśń opowiemy

 – Wodzie, Powietrzu, Ogniu i Ziemi.

Każde o sobie mówi, że przecież

Jest najważniejsze na całym świecie.

Słyszy to Słońce i podpowiada:

- W tej sytuacji przyda się rada

Od uczonego i specjalisty.

Podam wam adres! Napiszcie listy!

I mkną z listami żywiołów sługi

Przez świat szeroki – jedno za drugim.

Na przedzie kropla wody czyściutka,

A za nią płomyk i ziemi grudka.

Na końcu leci wesoły wietrzyk

I pogwizduje: wiem kto jest lepszy!

- Stój! – woła kropla. – Ja się nie chwalę,

Że Woda mnóstwo posiada zalet.

Łódki przewozi, podlewa kwiaty,

Na kąpiel w rzece zaprasza latem.

I pić pozwala …… na przykład ……. Soki,

I nawet może zrobić obłoki!

A grudka ziemi, choć taka mała,

Ze złości prawie się rozsypała!

- Ziemia ma skarby! Dzieli się z wami!

Od dawna wspólnie na niej mieszkamy.

I nieustannie Ziemia się trudzi,

Karmiąc rośliny, zwierzęta i ludzi.

Wietrzyk zakręcił młynka i świszczy:

- Tylko Powietrze jest wielkim mistrzem.

Tak, to jest prawda – nie żadna pycha,

Bo dzięki niemu można oddychać.

I różne wiatry ma na rozkazy,

A który żywioł o tym nie marzy?

Więc płomyk z gniewu aż zamigotał:

- Ogień cenniejszy bywa od złota.

Przynosi światło i ciepło  w darze,

I jest w dodatku świetnym ……. kucharzem.

I pięknie dla was iskrami błyska,

Kiedy siedzicie wokół ogniska.

Tak obrażeni na siebie wszyscy

Biegną co siły do specjalisty.

Wnet są na miejscu. Słynny uczony

Wymienia z nimi grzecznie ukłony.

Otwiera listy …. z uwagą czyta:

- To najdziwniejsze ze wszystkich pytań!

Ziemia, Powietrze, Ogień i Woda

Są równie ważne – potwierdzić mogę.

Szkoda, że żadne z nich o tym nie wie,

Jakim wielkim darem są też dla siebie.

Służą mi zawsze i choć je cenię,

Bywa, że niosą nam zagrożenie.

Wracają zatem posłańcy w zgodzie,

Szczebiocząc sobie coś o pogodzie.

 - Rozmowa na temat wysłuchanego.

* Zabawa „Co by było, gdyby ……” ( dzieci udzielają odpowiedzi na pytania):

- wyschły wszystkie rzeki, jeziora i morza?

- ogień był zimny?

- cały rok nie świeciło słońce?

- codziennie padał deszcz?

 

5. Słuchanie wiersza U. Piotrowskiej „Ogień”-KP4,s.64

Rozmowa na temat ognia R. wyjaśnia dziecku, że ogień daje światło i ciepło, ale trzeba się z nim obchodzić bardzo ostrożnie, bo może też być przyczyną pożaru-wykorzystanie zdjęć na s.64 w KP

6. Zabawa badawcza „ Skąd się bierze ciepło”. Dziecko dotyka dłonią słoika – sprawdzają w ten sposób, czy jest zimny , czy ciepły .R. wkłada pod słoik zapaloną świeczkę i po chwili dziecko sprawdza temperaturę słoika. Najpierw rodzic sprawdza czy słoik nie nagrzał się zbytnio i czy dziecko może dotknąć dłonią – doświadczenie 1,s.65 w KP4

 

7. Zabawa badawcza” Która świeczka zgaśnie szybciej” .Na dwóch zapalonych świecach R. stawia duży i mały słoik, a dziecko obserwuje, który płomień zgaśnie szybciej. Dziecko najpierw samodzielnie wyciąga wnioski, a następnie R. podsumowuje spostrzeżenia – dłużej pali się świeczka w słoiku większym, ponieważ jest w nim tlen, płomień pali się dotąd, aż w słoiku będzie powietrze z tlenem – doświadczenie 2 ,s.65, w KP4

 

8. Zabawa ruchowa „ ogień”. R. rzuca piłkę do dziecka, ale gdy powie ogień, dziecko nie łapie piłki. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Wykonanie ćwiczenia 3 w kP4,s.65

 

 9. Zabawa ruchowa „Wiatr i drzewa”. Dziecko naśladują drzewa poruszające się na wietrze.

 

10.  Zajęcia plastyczne – „Malowanie powietrzem”

- Dzieci robią kleksy farbą na kartce, następnie dmuchają na nie przez słomkę do napojów w różnych kierunkach.

- Próby interpretacji wykonanych prac (co przedstawiają, z czym się kojarzą powstałe wzory).


 podstawa programowa- I 5,8, 9,IV 2,5,9,7,8,18,19


życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

pozdrawiam Maria Grzemna



 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz