Zdalne nauczanie-9.04.2021r
Witam i zapraszam do zabawy
1. MUZYCZNA
GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKCH
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
2.Temat dnia: Trampolinek i żywioły – OGIEŃ
3. Ćwiczenia dykcyjne.
Dzieci dokładnie powtarzają tekst, za rodzicem, z podziałem na sylaby:
Ma – lut – ki czło – wie – czek z cie – ka – wych ba – je – czek.
Król Ka – rol ku- pił kró - lo – wej Ka – ro – li – nie ko – ra – le ko – lo – ru ko – ra – lo – we - go.
Trzy
sios – trzycz – ki się zgu – bi – ły i i – mio – na po
– my – li – ły.
4. Słuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Czego dowiedziały się żywioły?”
Dziś o żywiołach baśń opowiemy
– Wodzie, Powietrzu, Ogniu i Ziemi.
Każde o sobie mówi, że przecież
Jest najważniejsze na całym świecie.
Słyszy to Słońce i podpowiada:
- W tej sytuacji przyda się rada
Od uczonego i specjalisty.
Podam wam adres! Napiszcie listy!
I mkną z listami żywiołów sługi
Przez świat szeroki – jedno za drugim.
Na przedzie kropla wody czyściutka,
A za nią płomyk i ziemi grudka.
Na końcu leci wesoły wietrzyk
I pogwizduje: wiem kto jest lepszy!
- Stój! – woła kropla. – Ja się nie chwalę,
Że Woda mnóstwo posiada zalet.
Łódki przewozi, podlewa kwiaty,
Na kąpiel w rzece zaprasza latem.
I pić pozwala …… na przykład ……. Soki,
I nawet może zrobić obłoki!
A grudka ziemi, choć taka mała,
Ze złości prawie się rozsypała!
- Ziemia ma skarby! Dzieli się z wami!
Od dawna wspólnie na niej mieszkamy.
I nieustannie Ziemia się trudzi,
Karmiąc rośliny, zwierzęta i ludzi.
Wietrzyk zakręcił młynka i świszczy:
- Tylko Powietrze jest wielkim mistrzem.
Tak, to jest prawda – nie żadna pycha,
Bo dzięki niemu można oddychać.
I różne wiatry ma na rozkazy,
A który żywioł o tym nie marzy?
Więc płomyk z gniewu aż zamigotał:
- Ogień cenniejszy bywa od złota.
Przynosi światło i ciepło w darze,
I jest w dodatku świetnym ……. kucharzem.
I pięknie dla was iskrami błyska,
Kiedy siedzicie wokół ogniska.
Tak obrażeni na siebie wszyscy
Biegną co siły do specjalisty.
Wnet są na miejscu. Słynny uczony
Wymienia z nimi grzecznie ukłony.
Otwiera listy …. z uwagą czyta:
- To najdziwniejsze ze wszystkich pytań!
Ziemia, Powietrze, Ogień i Woda
Są równie ważne – potwierdzić mogę.
Szkoda, że żadne z nich o tym nie wie,
Jakim wielkim darem są też dla siebie.
Służą mi zawsze i choć je cenię,
Bywa, że niosą nam zagrożenie.
Wracają zatem posłańcy w zgodzie,
Szczebiocząc sobie coś o pogodzie.
- Rozmowa na temat wysłuchanego.
* Zabawa „Co by było, gdyby ……” ( dzieci udzielają odpowiedzi na pytania):
- wyschły wszystkie rzeki, jeziora i morza?
- ogień był zimny?
- cały rok nie świeciło słońce?
- codziennie padał deszcz?
5. Słuchanie wiersza U. Piotrowskiej „Ogień”-KP4,s.64
Rozmowa na temat ognia R. wyjaśnia dziecku, że ogień daje światło i ciepło, ale trzeba się z nim obchodzić bardzo ostrożnie, bo może też być przyczyną pożaru-wykorzystanie zdjęć na s.64 w KP
6. Zabawa badawcza „ Skąd się bierze ciepło”. Dziecko dotyka dłonią słoika – sprawdzają w ten sposób, czy jest zimny , czy ciepły .R. wkłada pod słoik zapaloną świeczkę i po chwili dziecko sprawdza temperaturę słoika. Najpierw rodzic sprawdza czy słoik nie nagrzał się zbytnio i czy dziecko może dotknąć dłonią – doświadczenie 1,s.65 w KP4
7. Zabawa badawcza” Która świeczka zgaśnie szybciej” .Na dwóch zapalonych świecach R. stawia duży i mały słoik, a dziecko obserwuje, który płomień zgaśnie szybciej. Dziecko najpierw samodzielnie wyciąga wnioski, a następnie R. podsumowuje spostrzeżenia – dłużej pali się świeczka w słoiku większym, ponieważ jest w nim tlen, płomień pali się dotąd, aż w słoiku będzie powietrze z tlenem – doświadczenie 2 ,s.65, w KP4
8. Zabawa ruchowa „ ogień”. R. rzuca piłkę do dziecka, ale gdy powie ogień, dziecko nie łapie piłki. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Wykonanie ćwiczenia 3 w kP4,s.65
9. Zabawa ruchowa „Wiatr i drzewa”. Dziecko naśladują drzewa poruszające się na wietrze.
10. Zajęcia plastyczne – „Malowanie powietrzem”
- Dzieci robią kleksy farbą na kartce, następnie dmuchają na nie przez słomkę do napojów w różnych kierunkach.
- Próby interpretacji wykonanych prac (co przedstawiają, z czym się kojarzą powstałe wzory).
podstawa programowa- I 5,8, 9,IV 2,5,9,7,8,18,19
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz