wtorek, 6 kwietnia 2021

Kto nie śpi w nocy?

Zdalne nauczanie 7.04.2021r

Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.

Wydrukuj i pomaluj pola z literką n,N oraz inne pola.



-Ćwiczenia logopedyczne „ Malujemy zegar”- dzieci w powietrzu malują językiem zegary.

- Układanie z sylab wyrazów, odczytywanie ich, kolorowanie obrazków zgodnie ze wzorem- utrwalenie poznanych liter, ćwiczenie grafomotoryczne – ćwiczenie 3i4 w kP4, s.59.

 

Temat :Kto nie śpi w nocy

1.    Słuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „Kto nie śpi w nocy”.    


Kto nie śpi w nocy?

Trampolinek dowiedział się, że są takie zwierzęta, które lubią noc . I koniecznie chciał któreś z nich spotkać . – Dzisiaj nie pójdę spać! – postanowił . Przygotował kanapki, termos z ciepłą herbatą, kocyk oraz latarkę i poszedł do przedszkolnego ogródka . Usiadł na ławce pod drzewem, otulił się kocem i czekał . Najpierw podziwiał księżyc, który wyglądał jak pyszny rogalik, potem obserwował gwiazdy, a one migotały i migotały . – O! – zawołał . – Znalazłem Wielki Wóz na niebie . – Hu, hu, któż to w nocy hałasuje, hu, hu? – odezwał się jakiś pohukujący głos . Trampolinka tak wystraszyło to pohukiwanie, że aż podskoczył i schował się pod ławkę . – Przepraszam, hej hop, a kto pyta? I wtedy na ziemię sfrunął duży ptak . Trampolinek zobaczył wpatrzone w siebie wielkie oczy, okrągłą, ruchliwą głowę i domyślił się, że stanełą przed nimi Sowa . – Czy nie powinieneś teraz spać, Trampolinku, hu, hu? – zapytała, pomagając mu wyjść spod ławki . – Słyszałam cię daleko, daleko stąd . – Naprawdę? – zdziwił się Trampolinek . – Naprawdę . Mam bardzo dobry słuch . Słyszę nawet najmniejszy szmer . – A ja w ogóle nie słyszałem, jak pani przyleciała . Sowa rozejrzała się uważnie dookoła, żeby sprawdzić, czy nikogo obcego nie ma w pobliżu, i powiedziała: – Zdradzę ci pewien sekret . Moje pióra są otoczone puchem i dzięki niemu nie słychać, jak frunę, hu, hu . – Też chciałbym poruszać się tak cichutko – westchnął Trampolinek . Zrobił ostrożnie kilka kroków, a tu zaskrzypiała podeszwa w buciku, a tu zaszeleściło ubranko, a tu potrącił kamyk . Zrobiło mu się z tego powodu bardzo smutno . – Nie martw się, Trampolinku – pocieszała go Sowa . – Latam bezszelestnie, ale nie potrafię skakać na trampolinie tak jak ty, hu, hu . I odleciała, a Trampolinek znowu został sam . Zjadł wszystkie kanapki i wypił herbatę . Trochę mu się nudziło, więc włączył latarkę i kierował światło raz na drzewo, raz na trampolinę, raz na huśtawki . I gdy tak bawił się latarką, przyleciały ćmy . – Jejku, jejku! – wołały – Jakie zaczarowane światełko! Przysiadły na latarce, rozłożyły skrzydełka na boki i plotkowały jak nakręcone . A jedna połaskotała Trampolinka skrzydełkiem w policzek i wyszeptała do ucha: Opowiem ci tylko tyle: ćmy są to nocne motyle, do światła pędzą jak strzały, więc zgaś latarkę, mój mały.

Nagle latarka sama zaczęła gasnąć i ćmy odleciały, a księżyc pokazywał im drogę . – Och, nie mam już światła . Teraz trudno będzie wrócić do sali . – Nic się nie martw, łaaa – usłyszał nagle swojego przyjaciela, pluszowego Tygryska . – Przyszedłem po ciebie, bo też dobrze widzę w nocy . – Hej hop, Tygrysku – zdumiał się Trampolinek . – Nie słyszałem, jak nadchodzisz . – Bo potrafię skradać się bez szelestu, łaaa – zaryczał z dumą Tygrysek . – Ale głos masz bardzo, bardzo donośny – pokiwał głową Trampolinek . I poszli do przedszkola . W sali było cichutko, tylko Zajączek pochrapywał . Ciekawe, czy sowa to słyszała?


Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści opowiadania:

- Co widział Trampolinek na niebie w nocy?

- Jakie spotkał zwierzątka?

- O czym opowiedziała Trampolinkowi ćma?

- O co Trampolinka poprosiła ćma?

- Jak nazwała Trampolinka ćma?

- Jakie wyrazy w opowiadaniu sowy rymowały się?

2. Globalne czytanie wyrazów i układanie zdań z tymi wyrazami; sowa, ćma, tygrysek, zajączek.

3. Ćwiczenia graficzne: rysowanie szlaczku (ornamentu pasowego - „dzień-noc”) za pomocą symboli graficznych. Na pasku papieru dziecko rysuje naprzemiennie symbol słońca i księżyca.

4. Rozmowa na temat: „Kto śpi w dzień, a kto w nocy?”. Zadaniem dziecka jest podanie przykładów zwierząt aktywnych nocą. Można z dzieckiem obejrzeć film, który opowie o nocnych żyjątkach.

https://www.youtube.com/watch?v=LPyYlJpZ79k

5. Co robimy w dzień, a co w nocy? Dziecko wypowiada się na ten temat,  

6. Nauka układu tanecznego do sałatki owocowej z polewą czekoladową.

Oglądaj i powtarzaj.

https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

Wykonanie ćwiczeń w KP4,s.60-61

Zabawy z plasteliną –sowa- usprawnianie dłoni.


Realizacja podstawy programowej I 5,9,IV 2,4,5,7,8,18


życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

pozdrawiam Maria Grzemna


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz