Zdalne nauczanie 3.06.2020r pp :I 5,7,9 IV: 3,4,5,7, 8,14,
Witam serdecznie i zapraszam do zabaw i zajęć.
Ćwiczenia rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów „ Sylabami” R. wypowiada sylabami wyrazy ( np. gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, wa-ga,go-ry-le) Dziecko podaje płynnie pełny wyraz.
Zabawa ruchowa z kółkami , które są kierownicami. Dziecko zamienia się w kierowcę. Reaguje na komendę R., np. : Samochody jada bardzo wolno i szybciej i bardzo szybko. Skręcają w lewo, skręcają w prawo. Powtarzamy zabawę kilka razy. Utrwalamy przy tej zabawie w prawo w lewo.
Zabawa orientacyjno – porządkowa „ Pracowite mrówki” R rozkłada z koła ze sznurka na podłodze i lużno rozrzuca klocki. Gdy R. wypowie hasło: Pracowite mrówki! Dziecko ma za zadanie przynieść odpowiednią liczbę klocków do kółka. Na klaśnięcie mrówka powraca do swobodnego poruszania się.
Temat ;Wesołe zabawy z literką G
„ Wstążkowe G” – dziecko chodzi po wstążce rozłożonej na podłodze w kształcie litery , stawiając stopę przed stopą.
Wysłuchanie wiersza „ Gruby goryl”
Gruby Goryl Gustaw na gałęzi siedzi.
- Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.
Gapi się na niego zała zgraja wokół:
Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.
- Gałąź krucha, a on wielki!
- Gigant! Pewnie strasznie ciężki! – już gderają gdzieś na mieście.
A on…? Zjada gruszki w cieście.
- Rodzic zadaje dziecku pytania do
wiersza:
- Jak miał na imię goryl?
- O co martwiły się zwierzęta?
- Jak myślisz, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?
- „Słówka na g” – dziecko wymienia znane
mu słowa na g.
- „Guziki” – dziecko układa z guzików
kształt litery G.
- W książce „Poznaję litery i liczby”
należy odszukać stronę z literą ”G”.
Wykonanie ćwiczenia w KP4 – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery , np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.
Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć sekwencyjną „Zrób to ,co ja!” Rodzicu wykonaj kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie, podskoki, uderzenie rekami w uda i klaśnięcie w dłonie) dziecko powtarza wykonaną przez rodzica sekwencję.
Zajęcia umuzykalniające „W indiańskiej wiosce”-
rodzicu opowiedz dziecku , kto to są Indianie. Opowiedz o dawnych
mieszkańcach Ameryki, zanim zamieszkali ją ludzie, którzy przypłynęli z Europy.
Przybliż zwyczaje i tryb życia ( w pełnej zgodzie z naturą , obdarzali przyrodę
ogromnym szacunkiem) , pokaż na zdjęciach stroje i instrumenty wykonane z tego,
co Indianie mogli znaleźć wokół siebie (kości i skóry zwierzęce, drewno,
nasiona i tykwy). Można obejrzeć film Indianie – zapomniane
plemiona https://www.youtube.com/watch?v=OaMDvlGYqjc&feature=share&fbclid=IwAR2j_vJ9JqKGFzfBLJGt1wtEirUAmWY47qpZPV0i0JANmQeQGWHbr43yiZ4
Wysłuchajcie utwór Ani Kuni (CD) https://www.youtube.com/watch?v=t61k5bsa-bo
Po wysłuchaniu , informujemy dziecko, że
Indianie nie znali instrumentów strunowych typu gitara czy skrzypce. . Podkreśl
ogromną rolę rytmu w muzyce indiańskiej i instrumentach perkusyjnych: bębnach i
bębenkach, gruchawkach- grzechotkach z nasion. Oprócz tego gwizdki i
fujarki.
Proponuję zagranie razem z nagraniem na
bębnach, czyli blatach stołów, krzeseł itp.
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz