wtorek, 2 czerwca 2020

Wesołe zabawy z literką G.


Zdalne nauczanie 3.06.2020r pp :I 5,7,9 IV: 3,4,5,7, 8,14,


Witam serdecznie i zapraszam do zabaw i zajęć.


Ćwiczenia rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów „ Sylabami” R. wypowiada sylabami wyrazy ( np. gu-zi-ki, gar-nek, gło-wa, wa-ga,go-ry-le) Dziecko podaje płynnie pełny wyraz.


Zabawa ruchowa z kółkami , które są kierownicami. Dziecko zamienia się w kierowcę. Reaguje na komendę R., np. : Samochody jada bardzo wolno i szybciej i bardzo szybko. Skręcają w lewo, skręcają w prawo. Powtarzamy zabawę kilka razy. Utrwalamy przy tej zabawie w prawo w lewo.


Zabawa orientacyjno – porządkowa „ Pracowite mrówki” R rozkłada z koła ze sznurka na podłodze i lużno rozrzuca klocki. Gdy R. wypowie hasło: Pracowite mrówki! Dziecko ma za zadanie przynieść odpowiednią liczbę klocków do kółka. Na klaśnięcie mrówka powraca do swobodnego poruszania się.


Temat ;Wesołe zabawy z literką G





„ Wstążkowe G” – dziecko chodzi po wstążce rozłożonej na podłodze w kształcie litery  , stawiając stopę przed stopą.

Wysłuchanie wiersza „ Gruby goryl”

Gruby Goryl Gustaw na gałęzi siedzi.

- Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.

Gapi się na niego zała zgraja wokół:

Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.

- Gałąź krucha, a on wielki!

- Gigant! Pewnie strasznie ciężki! – już gderają gdzieś na mieście.

A on…? Zjada gruszki w cieście.


- Rodzic zadaje dziecku pytania do wiersza:

  • Jak miał na imię goryl?
  • O co martwiły się zwierzęta?
  • Jak myślisz, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?

- „Słówka na g” – dziecko wymienia znane mu słowa na g.


- „Guziki” – dziecko układa z guzików kształt litery G.

- W książce „Poznaję litery i liczby” należy odszukać stronę z literą ”G”.

Wykonanie ćwiczenia w KP4 – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery , np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu.





Zabawa naśladowcza rozwijająca pamięć sekwencyjną „Zrób to ,co ja!” Rodzicu wykonaj kolejne ruchy (np. klaśnięcie w dłonie, podskoki, uderzenie rekami w uda i klaśnięcie w dłonie) dziecko powtarza wykonaną przez rodzica sekwencję.



Zajęcia umuzykalniające „W indiańskiej wiosce”- rodzicu opowiedz dziecku  , kto to są Indianie. Opowiedz o dawnych mieszkańcach Ameryki, zanim zamieszkali ją ludzie, którzy przypłynęli z Europy. Przybliż zwyczaje i tryb życia ( w pełnej zgodzie z naturą , obdarzali przyrodę ogromnym szacunkiem) , pokaż na zdjęciach stroje i instrumenty wykonane z tego, co Indianie mogli znaleźć wokół siebie (kości i skóry zwierzęce, drewno, nasiona i tykwy). Można obejrzeć film  Indianie – zapomniane plemiona https://www.youtube.com/watch?v=OaMDvlGYqjc&feature=share&fbclid=IwAR2j_vJ9JqKGFzfBLJGt1wtEirUAmWY47qpZPV0i0JANmQeQGWHbr43yiZ4


Wysłuchajcie utwór Ani Kuni (CD) https://www.youtube.com/watch?v=t61k5bsa-bo


Po wysłuchaniu , informujemy dziecko, że Indianie nie znali instrumentów strunowych typu gitara czy skrzypce. . Podkreśl ogromną rolę rytmu w muzyce indiańskiej i instrumentach perkusyjnych: bębnach i bębenkach, gruchawkach- grzechotkach  z nasion. Oprócz tego gwizdki i fujarki.

Proponuję zagranie razem z nagraniem na bębnach, czyli blatach stołów, krzeseł itp.

Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz