Zdalne nauczanie 2.06.2020 r. pp ; I5,7,8, IV 1,2 ,5,7,8, 12
Witam serdecznie dzieci i rodziców i zapraszam do zajęć.
„ Uśmiechnięte dzieci” – rozwijanie sprawności manualnej. Dziecko lepi z
plasteliny wizerunek uśmiechniętego dziecka. ( samą głowę lub całą sylwetkę)
Zabawy ruchowe z przyborami,
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „ Szukamy przeciwieństw” R. rozkłada
przed dzieckiem kartoniki z obrazkami przedstawiającymi ( wesoły- smutny,
gruby- chudy, wysoki- niski itp. .) Dziecko ma za zadanie wskazanie par.
Temat : Moje prawa i obowiązki.
Aktywność językowa
1. Poproście o przeczytanie kogoś dorosłego
wiersza M. Brykczyńskiego ,,Prawa dziecka’’.
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Stworzyli dla Was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do
niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś
niedobrego
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę
bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić,
bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z
nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich
czasami
Nikt nie może moich listów czytać bez
pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego
zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja
sprawa.
Tak się tu w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie
1. Wymieniamy trzy prawa dziecka.
2. Wysłuchajcie piosenki https://m.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4&feature=youtu.be
3. Odpowiedzcie na pytanie:
Po co stworzono prawa dziecka?
Prawa Dziecka – oglądanie filmu edukacyjnego
Link do
filmu: https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4
Aktywność plastyczna
A teraz
wykonajcie „ Order
uśmiechu” – wykorzystaj do pracy dowolne
materiały (nakrętki od słoika, papier, butelki),
możesz też wyciąć koło i ozdobić order według własnego pomysłu. Poniżej
przykład :
I ostatnie NAJTRUDNIEJSZE zadanie dla
Was OBOWIĄZKOWE!
Każdy z Was ma dziś wesoło się bawić,
uśmiechać przez cały dzień i zjeść duuuuże lody z owocami, bitą śmietaną i
polewą czekoladową. Mam nadzieję, że to zadanie będzie dla Was przyjemnością,
nie obowiązkiem. I pamiętajcie:
„Bądź dzieckiem jak najdłużej,
jak dziecko się śmiej,
i kochaj tak jak dziecko
i serce dziecka miej”.
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz