poniedziałek, 1 czerwca 2020

Moje prawa i obowiązki.


Zdalne nauczanie 2.06.2020 r. pp ; I5,7,8, IV 1,2 ,5,7,8, 12

Witam serdecznie dzieci i rodziców i zapraszam do zajęć.

„ Uśmiechnięte dzieci” – rozwijanie sprawności manualnej. Dziecko lepi z plasteliny wizerunek uśmiechniętego dziecka. ( samą głowę lub całą sylwetkę)


              Zabawy ruchowe z przyborami,
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „ Szukamy przeciwieństw” R. rozkłada przed dzieckiem kartoniki z obrazkami przedstawiającymi ( wesoły- smutny, gruby- chudy, wysoki- niski itp. .) Dziecko ma za zadanie wskazanie par.

Temat : Moje prawa i obowiązki.









Aktywność językowa

1.       Poproście o przeczytanie kogoś dorosłego wiersza M. Brykczyńskiego ,,Prawa dziecka’’.

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Stworzyli dla Was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie

1.       Wymieniamy trzy prawa dziecka.

2.       Wysłuchajcie piosenki https://m.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4&feature=youtu.be

3.       Odpowiedzcie na pytanie:  

              Po co stworzono prawa dziecka?



Prawa Dziecka – oglądanie filmu edukacyjnego


Aktywność plastyczna

A teraz wykonajcie „ Order uśmiechu” – wykorzystaj do pracy dowolne materiały      (nakrętki od słoika, papier, butelki), możesz też wyciąć koło i ozdobić order według własnego pomysłu. Poniżej przykład :






I ostatnie NAJTRUDNIEJSZE zadanie dla Was OBOWIĄZKOWE! 

Każdy z Was ma dziś wesoło się bawić, uśmiechać przez cały dzień i zjeść duuuuże lody z owocami, bitą śmietaną i polewą czekoladową. Mam nadzieję, że to zadanie będzie dla Was przyjemnością, nie obowiązkiem. I pamiętajcie:

Bądź dzieckiem jak najdłużej,
jak dziecko się śmiej,
i kochaj tak jak dziecko
i serce dziecka miej”.




Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz