Zdalne nauczanie 4.06.2020 r pp I 5,8 IV: 1,2,4,7,8,11,12
Witam serdecznie i zapraszam do zabaw i zajęć.
Gimnastyka przy piosence „Najpierw skłon”
Wykonanie ćwiczeń w KP4 str 37 - rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez kolorowanie rysunków , których nazwy rozpoczynają się na GO, GA, GU.
Wysłuchajmy piosenki " Jesteśmy dziećmi"
Temat : Dzieci w otaczającym nas świecie.
1. Zajęcia społeczno – przyrodnicze : rodzicu przygotuj konturową
mapę świata i wymień kontynenty, które są zamieszkiwane
przez ludzi. Kładziemy na kontynenty ziarna (nasiona) w różnych kolorach: na
Europie- białe, na Ameryce Południowej – czerwone, na Azji – żółte, na Afryce –
brązowe. Opowiedz dziecku o ludzkich rasach, następnie przedstaw dziecku
zdjęcia dzieci zamieszkujące : Chiny, Indie, Amerykę Południową , Afrykę i
Europę . Przed każda prezentacja dziecko wstaje i rozkłada ręce
naśladując samolot.
2. Dzieci poszczególnych ras żyją również wśród nas , nasze
miejsce jest dla nich domem.
Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw.1, s. 38-39) –
rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie różnic i
podobieństw między dziećmi.
3. Praca techniczna „Dzieci z różnych stron świata”- Proszę wyciąć
dziecku kwadrat z materiału . Dziecko na środek wkłada watę , formuje
kulę i zawija materiał, zawiązując gumką recepturką. Następnie dorysuje
na kuli oczy, usta, nos, włosy, tak aby stworzyć głowę dowolnej postaci
(chłopca lub dziewczynki)
4. Zajęcie plastyczno - techniczne „Indiańskie Pióropusze”
Opowiedz dziecku rymowankę „Łapacz snów”
Łapacz snów
Żył sobie Czarny Ptak- wódz plemienia wśród strumieni,
który stwierdził , że życie mieszkańców odmieni.
Na środku wioski wielkie ognisko rozpalił,
a lud jego z przejęciem w wielkie bębny walił.
Mieszkańcy strasznych snów nie lubili mieć,
dlatego wódz wynalazł coś, na co każdy miał chęć-
to coś złe sny zabierało i dobre przynosiło,
w indiańskiej wiosce nazwę „łapacz snów” nosiło.
Proszę przygotować kartony, kolorowe kartki, kleje, nożyczki,
sznurki. Dziecko wykonuje i ozdabia pióropusz wg własnego pomysłu.
5. Zabawa rozwijająca analizę głoskową „Zagadki”- zabawa polega na
tworzeniu ciągów wyrazów , w którym kolejny wyraz rozpoczyna się ostatnią
głoską poprzedniego wyrazu np. lew – wiaderko – osa- aparat…
6. Zabawa z piłką „Gorąca piłka” – podawanie piłki w szybkim
tempie.
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz