środa, 3 czerwca 2020

Dzieci w otaczającym świecie.

Zdalne nauczanie 4.06.2020 r pp I 5,8 IV: 1,2,4,7,8,11,12

Witam serdecznie i zapraszam do zabaw i zajęć.

Gimnastyka przy piosence „Najpierw skłon”

Wykonanie ćwiczeń w KP4 str 37 - rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez kolorowanie rysunków , których nazwy rozpoczynają się na GO, GA, GU.

Wysłuchajmy piosenki " Jesteśmy dziećmi"


Temat : Dzieci w otaczającym nas świecie.

1. Zajęcia społeczno – przyrodnicze : rodzicu przygotuj konturową mapę świata  i wymień kontynenty, które są  zamieszkiwane przez ludzi. Kładziemy na kontynenty ziarna (nasiona) w różnych kolorach: na Europie- białe, na Ameryce Południowej – czerwone, na Azji – żółte, na Afryce – brązowe. Opowiedz dziecku o ludzkich rasach, następnie przedstaw dziecku zdjęcia dzieci zamieszkujące : Chiny, Indie, Amerykę Południową , Afrykę i Europę  . Przed każda prezentacja dziecko wstaje i  rozkłada ręce naśladując samolot.
2. Dzieci poszczególnych ras żyją również wśród nas , nasze miejsce jest dla nich domem.
  Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw.1, s. 38-39) – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie różnic i podobieństw między dziećmi.
3. Praca techniczna „Dzieci z różnych stron świata”- Proszę wyciąć dziecku kwadrat z materiału . Dziecko na środek wkłada watę , formuje  kulę i zawija  materiał, zawiązując gumką recepturką. Następnie dorysuje na kuli oczy, usta, nos, włosy, tak aby stworzyć głowę dowolnej postaci (chłopca lub dziewczynki)
4. Zajęcie plastyczno - techniczne „Indiańskie Pióropusze”
Opowiedz dziecku rymowankę „Łapacz snów”
Łapacz snów
Żył sobie Czarny Ptak- wódz plemienia wśród strumieni,
który stwierdził , że życie mieszkańców odmieni.
Na środku wioski wielkie ognisko rozpalił,
a lud jego z przejęciem w wielkie bębny walił.
Mieszkańcy strasznych snów nie lubili mieć,
dlatego wódz wynalazł coś, na co każdy miał chęć-
to coś złe sny zabierało i dobre przynosiło,
w indiańskiej wiosce nazwę „łapacz snów” nosiło.
Proszę przygotować kartony, kolorowe kartki, kleje, nożyczki, sznurki. Dziecko wykonuje i ozdabia pióropusz  wg własnego pomysłu.
5. Zabawa rozwijająca analizę głoskową „Zagadki”- zabawa polega na tworzeniu ciągów wyrazów , w którym kolejny wyraz rozpoczyna się ostatnią głoską poprzedniego wyrazu np. lew – wiaderko – osa- aparat…
6. Zabawa  z piłką „Gorąca piłka” – podawanie piłki w szybkim tempie.

Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz