Zdalne nauczanie 15.06.2020r. pp: I 5,7,8 IV 2,5,8,12,16,15,18
Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam do zabaw i zajęć.
Temat : Przyszło lato , co ty na to?
1.
Ćwiczenie rozwijające małą motorykę „ Ślimaki”-
tworzenie ślimaków z plasteliny : ugniatanie , wałkowanie, formowanie.
2.
Zabawa matematyczna „ Różne wielkości” . R .
przygotowuje wycięte różne kształty z papieru kolorowego – po kilka tego samego
wzoru , np. : koło, kwadrat ,prostokąt. Dziecko nakłada je na siebie , jedno na
drugie, zaczynając od największego.
3.
Wykonanie ćwiczenia w KP4 ( ćw.1,str 47) –
rozwijanie umiejętności matematycznych i logicznego myślenia poprzez
dorysowywanie owoców zgodnie z instrukcją.
4.
Zabawa skoczna „ Hops! Przez drabinkę!” R.
przygotowuje na podłodze ‘ drabinkę” z papierowych pasków . Zadaniem dziecka
jest przeskoczenie obunóż przez „ szczebelki”
5.Rozmowa kierowana na temat czasu, w którym zaczyna się kolejna pora roku -lato. Wspólne przeglądanie kalendarza. Zaznaczanie ( otoczenie kółkiem ) daty.
6. Słuchanie piosenki pt., „Lato, lato, lato” , dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ – rozmowa na temat piosenki.
7. „ Wiosna odchodzi , lato przychodzi” – układanie nazw pór roku ( odchodzącej i przychodzącej) z rozsypani literowej . Rodzic prezentuje zapis nazw pór roku , dziecko nazywa kolejne litery i czytają cały wyraz WIOSNA i LATO. Następnie samodzielnie układa z kartoników z literami te wyrazy oraz swoje imię.
8. Prawda czy fałsz – określenie prawdziwości zdań. Rodzic czyta zdania . Jeśli dziecko zgadza się z przeczytanym stwierdzeniem , wstaje – jeśli nie – pozostaje na miejscu. Przykładowe zdania :
Latem świeci słońce.
Zimą opalamy się na plaży.
Latem kąpiemy się w morzu.
Wakacje zaczynają się jesienią.
Latem malujemy pisanki.
9 . „ Jak zmienia się krajobraz latem” – obserwacja z okna pokoju. Dziecko wymienia różnice pomiędzy porami roku. Dostrzega , jak zmienia się przyroda i pogoda w najbliższym otoczeniu. Podają przykłady.
10. Puzzle „Jaka to pora roku” - R przygotowuje pocięte obrazki z porami roku. Dziecko układa puzzle i nazywa ułożone przez siebie pory roku.
11. Zabawa ruchowa „Na wakacjach”.
Dziecko zajmuje dowolne miejsce na dywanie. Rodzic mówi:– Zamykamy na
chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.Dziecko
naśladuje głos fal – szuuuuuu, szuuuuuu…., równocześnie rysuje w powietrzu
fale.Małe fale – szumią cicho. Dziecko cicho naśladuje szum fal.Duże fale –
szumią głośno. Dziecko głośno naśladuje szum fal.
– Wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala,
wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy
wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy
pływanie żabką.
Teraz przenosimy się w góry. Zdobywamy szczyty gór – dziecko miarowo
oddycha, wykonuje ciężkie kroki.– W górach można spotkać echo. – dziecko
naśladuje sylaby i wyrazy wypowiadane przez rodzica.
Dziecko leży na dywanie i słucha muzyki relaksacyjnej „głosy przyrody”,
dostępne w linku:https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz