niedziela, 14 czerwca 2020

Przyszło lato, co ty na to?


Zdalne nauczanie 15.06.2020r. pp:  I 5,7,8 IV 2,5,8,12,16,15,18


Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam do zabaw i zajęć.


Temat : Przyszło lato , co ty na to?









1.       Ćwiczenie rozwijające małą motorykę „ Ślimaki”- tworzenie ślimaków z plasteliny : ugniatanie , wałkowanie, formowanie.


2.       Zabawa matematyczna „ Różne wielkości” . R . przygotowuje wycięte różne kształty z papieru kolorowego – po kilka tego samego wzoru , np. : koło, kwadrat ,prostokąt. Dziecko nakłada je na siebie , jedno na drugie, zaczynając od największego.


3.       Wykonanie ćwiczenia w KP4 ( ćw.1,str 47) – rozwijanie umiejętności matematycznych i logicznego myślenia poprzez dorysowywanie owoców zgodnie z instrukcją.


4.       Zabawa skoczna „ Hops! Przez drabinkę!” R. przygotowuje na podłodze ‘ drabinkę” z papierowych pasków . Zadaniem dziecka jest przeskoczenie obunóż przez „ szczebelki”



5.Rozmowa kierowana na temat czasu, w którym zaczyna się kolejna pora roku -lato. Wspólne przeglądanie kalendarza. Zaznaczanie ( otoczenie kółkiem ) daty.







6. Słuchanie piosenki pt., „Lato, lato, lato” , dostępna w linku: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ – rozmowa na temat piosenki.


7. „ Wiosna odchodzi , lato przychodzi” – układanie nazw pór roku ( odchodzącej i przychodzącej) z rozsypani literowej . Rodzic prezentuje zapis  nazw pór roku , dziecko nazywa kolejne litery i czytają cały wyraz WIOSNA i LATO. Następnie samodzielnie układa z kartoników z literami te wyrazy oraz swoje imię.











8. Prawda czy fałsz – określenie prawdziwości zdań. Rodzic czyta zdania . Jeśli dziecko zgadza się z przeczytanym stwierdzeniem , wstaje – jeśli nie – pozostaje na miejscu. Przykładowe zdania :

Latem świeci słońce.

Zimą opalamy się na plaży.

Latem kąpiemy się w morzu.

Wakacje zaczynają się jesienią.

Latem malujemy pisanki.



9 . „ Jak zmienia się krajobraz latem” – obserwacja z okna pokoju. Dziecko wymienia różnice pomiędzy porami roku. Dostrzega , jak zmienia się przyroda i pogoda w najbliższym otoczeniu. Podają przykłady.

10.  Puzzle „Jaka to pora roku” -  R przygotowuje pocięte obrazki z porami roku. Dziecko układa puzzle i nazywa ułożone przez siebie pory roku.






11.  Zabawa ruchowa „Na wakacjach”.



Dziecko zajmuje dowolne miejsce na dywanie. Rodzic mówi:– Zamykamy na chwilę oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale.Dziecko naśladuje głos fal – szuuuuuu, szuuuuuu…., równocześnie rysuje w powietrzu fale.Małe fale – szumią cicho. Dziecko cicho naśladuje szum fal.Duże fale – szumią głośno. Dziecko głośno naśladuje szum fal.

– Wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy wysoki wyskok w górę. Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy pływanie żabką.

Teraz przenosimy się w góry. Zdobywamy szczyty gór – dziecko miarowo oddycha, wykonuje ciężkie kroki.– W górach można spotkać echo. – dziecko naśladuje sylaby i wyrazy wypowiadane przez rodzica.

Dziecko leży na dywanie i słucha muzyki relaksacyjnej „głosy przyrody”, dostępne w linku:https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ

Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !


Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com


Pozdrawiam Maria Grzemna



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz