Witam serdecznie i zapraszam na wesołą łąkę.
Temat : Na wiosennej łące.
1. Słuchanie wiersza pt. „Wiosenna łąka” Z. Baryła- rozmowa na temat treści wiersza i poniżej umieszczonych obrazków.
Poproś rodzica o przeczytanie wiersza. Słuchaj uważnie, żeby potem
odpowiedzieć na pytania.
Po wysłuchaniu wiersza, patrz na obrazki (poniżej) i spróbuj odpowiedzieć
na pytania:
– Co to jest łąka?
– Jakie kolory może mieć łąka?
– Kogo możemy spotkać na łące? itp.
Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.
Rosną na łące białe stokrotki,
wierzby nad rzeką pokryły kotki.
Żaby rechoczą, śpiewają ptaki,
do gniazd dla piskląt znoszą robaki.
Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.
|
3. A teraz zapraszamy cię na film edukacyjny „Łąka”. Skrzat
Borówka i Koniczynka opowiedzą ci o tym środowisku.
3. „Łąka”- praca plastyczna- malowanie farbami.
Potrzebne będą: błękitna kartka z bloku technicznego, biała kartka do
zgniecenia, farby, patyczki higieniczne.
Białą kartkę papieru składamy w kulę, moczymy ją w zielonej farbie a
następnie odbijamy na niebieskiej kartce. Czekamy chwilę, aż wyschnie. Na tak
przygotowanej kartce stemplujemy patyczkami lub palcem kwiaty mocząc je w
farbie i odbijając. Im więcej kwiatów tym ładniejsza łąka.
5. Zabawa dydaktyczna „Kto mieszka na łące? Poproś rodzica o
wydrukowanie i wycięcie obrazków. Przyjrzyj się im dokładnie. A teraz trzeba przeciąć
obrazki na połowę i je pomieszać. Twoim zadaniem jest takie dopasowanie połówek
obrazków, aby do siebie pasowały.
- „Wiosna na łące”- ćwiczenia ortofoniczne- naśladuj głosy mieszkańców łąki.
– Bzz… zzz… zzz…- pszczoły się pobudziły.
– Żżż… żżż… żżż…- chrabąszcza wystraszyły.
-Bzzz, bzzz, bzzz.- odezwała się mucha
i komara w ucho stuka.
Sss… sss… sss… – nadleciały inne komary.
Pssst, pssst, pssst. – pasikonika ujrzały.
Rech, rech, rech.- woła żaba do żaby:
Skąd się wzięły te owady?
Wszystkie przyleciały, bo łąkę ujrzały.
Oprócz owadów na łące, słychać bociany klekoczące: kle, kle, kle, kle, kle.
Uciekajmy szybko w trawę, bo nas bocian zje- kum, kum, kum, kum, kum.
- „Przestraszone żabki”- zabawa ruchowa.
Dziecko – żabka skacze po dywanie w różnych kierunkach dookoła
stawu np. ułożonego ze sznurka, może to być również kocyk. Rodzic jest bocianem
– klaśnięciem w dłonie sygnalizuje nadejście bociana. Przestraszona żabka jak
najszybciej wskakuje do stawu i nieruchomieje. Dwa klaśnięcia sygnalizują
odejście bociana, żabka może ponownie skakać. Potem zamiana ról.
- „Na wiosennej łące”- zagadki słowne – spróbuj rozwiązać zagadki.
Dziecko odgaduje zagadki i wskazuje obrazki, które są ich rozwiązaniami.
Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)
Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite ……………… ( pszczoły)
To dla dzieci robią miodek, pracowite ……………… ( pszczoły)
Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się ……….
(biedronka)
- Taniec
przy piosence- „Bzycząca zabawa-https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPe
10. Wyszukaj różnice.
- Nauka rymowanki „Ślimak, ślimak”– a może już ją znasz , to proszę powiedz ją.
„Ślimak, ślimak pokaż rogi, dam Ci sera na pierogi.
Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”.
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz