Zdalne nauczanie 16.06.2020 r. pp: I ,5,7 IV 1,5,7,18,19
Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam do zabawy i zajęć.
Temat Zabawy latem na łące.
1.
Zabawa konstrukcyjna „ Domki z patyczków” –
dziecko konstruuje domek z patyczków po lodach. Układa kształt domków na
podłodze lub nakleja patyczki na karton.
2.
Zabawa dydaktyczna „ Litery”. Dziecko otrzymuje
kawałek włóczki . Rodzic wymawia nazwę litery. Dziecko stara się ułożyć jej
kształt z włóczki.
3.
Zabawa równoważna rozwijająca koordynację
wzrokowo – ruchową „ Po kole dp przodu i do tyłu” R. układa ze wstążki koło.
Dziecko maszeruje po nim, stawiając kroki do przodu i do tyłu – starając się
utrzymać równowagę i nie wypaść poza
wstążkę.
4.
Wysłuchanie nagrania fragmentu utworu muzycznego
Antoniego Vivaldiego „ Cztery pory roku”: lat ohttps://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs
lub muzyki relaksacyjnej. Dziecko leży
na dywanie. Zamyka oczy i wczuwa się w muzykę. Oddycha miarowo, wyobrażając
sobie wymarzone obrazy. Ćwiczenie ma na celu rozbudzenie wyobraźni.
5.
„ Podniebne marzenia” – rysowanie palcem w
powietrzu obrazów zobaczonych oczami wyobraźni. Nazywanie ich i opowiadanie.
6.
Zabawa dżwiękonaśladowcza „ Odgłosy na łące” R.
naśladuje odgłosy zwierząt, które można spotkać na łące. Zadaniem dziecka jest
odgadnąć i nazwać zwierzeta, np.: BZZZZ….-pszczoła, ssssss-wąz
7.
‘Wesoła łąka”- ekspresja ruchowa do wysłuchanego
wcześniej utworu. https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs
Dziecko pląsając po pokoju, naśladuje
róznych mieszkańców łąki : motyle, pszczoły, koniki polne itp.
8. Rozwiązywanie
zagadek tematycznych:
Na zielonej łące, spacerują ich tysiące.
Dzielnie maszerują, mrowisko budują. ( mrówki)
Mniejszy niż koń, lecz także konik.
W trawie sobie cyka, kolor ma zielony. ( konik polny)
Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele.
Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele. ( motyl)
9.
Razem z rodzicami proszę wybrać się na
najbliższą łąkę. Obserwacje przyrody i zjawisk pogodowych. Oglądanie różnych
roślin i owadów. Opisywanie ich wyglądu i warunków potrzebnych do rozwoju.
10.
Wykonanie ćwiczeń w KP4 ( ćw. 1, s48-49)
utrwalenie nazw mieszkańców łąki, kształtowanie orientacji przestrzennej
poprzez nalepianie zgodnie z instrukcją zawierającą kreślenia stosunków
przestrzennych: na , pod, obok, nad, w
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz