poniedziałek, 15 czerwca 2020

Zabawy latem na łące.


Zdalne nauczanie 16.06.2020 r. pp: I ,5,7 IV 1,5,7,18,19


Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam do zabawy i zajęć.


Temat Zabawy latem na łące.



1.       Zabawa konstrukcyjna „ Domki z patyczków” – dziecko konstruuje domek z patyczków po lodach. Układa kształt domków na podłodze lub nakleja patyczki na karton.


2.       Zabawa dydaktyczna „ Litery”. Dziecko otrzymuje kawałek włóczki . Rodzic wymawia nazwę litery. Dziecko stara się ułożyć jej kształt z włóczki.


3.       Zabawa równoważna rozwijająca koordynację wzrokowo – ruchową „ Po kole dp przodu i do tyłu” R. układa ze wstążki koło. Dziecko maszeruje po nim, stawiając kroki do przodu i do tyłu – starając się utrzymać równowagę i nie wypaść   poza wstążkę.



4.       Wysłuchanie nagrania fragmentu utworu muzycznego Antoniego Vivaldiego „ Cztery pory roku”: lat ohttps://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs  lub muzyki relaksacyjnej. Dziecko leży na dywanie. Zamyka oczy i wczuwa się w muzykę. Oddycha miarowo, wyobrażając sobie wymarzone obrazy. Ćwiczenie ma na celu rozbudzenie wyobraźni.


5.       „ Podniebne marzenia” – rysowanie palcem w powietrzu obrazów zobaczonych oczami wyobraźni. Nazywanie ich i opowiadanie.


6.       Zabawa dżwiękonaśladowcza „ Odgłosy na łące” R. naśladuje odgłosy zwierząt, które można spotkać na łące. Zadaniem dziecka jest odgadnąć i nazwać zwierzeta, np.: BZZZZ….-pszczoła, ssssss-wąz

7.       ‘Wesoła łąka”- ekspresja ruchowa do wysłuchanego wcześniej utworu. https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs  Dziecko pląsając po pokoju, naśladuje róznych mieszkańców łąki : motyle, pszczoły, koniki polne itp.


8.       Rozwiązywanie zagadek tematycznych:



Na zielonej łące, spacerują ich tysiące.

Dzielnie maszerują, mrowisko budują. ( mrówki)



Mniejszy niż koń, lecz także konik.

W trawie sobie cyka, kolor ma zielony. ( konik polny)



Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele.

Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele. ( motyl)


9.       Razem z rodzicami proszę wybrać się na najbliższą łąkę. Obserwacje przyrody i zjawisk pogodowych. Oglądanie różnych roślin i owadów. Opisywanie ich wyglądu i warunków potrzebnych do rozwoju.


10.   Wykonanie ćwiczeń w KP4 ( ćw. 1, s48-49) utrwalenie nazw mieszkańców łąki, kształtowanie orientacji przestrzennej poprzez nalepianie zgodnie z instrukcją zawierającą kreślenia stosunków przestrzennych: na , pod, obok, nad, w


Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !


Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com


Pozdrawiam Maria Grzemna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz