Zdalne nauczanie 1.06.2020r pp: 5 IV 1, 5,8,9, 18,19
WSZYSTKIM DZIECIOM Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA
ŻYCZYMY DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, SPEŁNIENIA MARZEŃ
ORAZ
BEZTROSKIEJ ZABAWY I DUŻO UŚMIECHU!
Witam i zapraszam do zajęć i zabaw.
Temat: Dzieci świata.
Rozmowa na temat dzieci mieszkających na
innych kontynentach. Przeglądanie zdjęć, albumów,
atlasu geograficznego z innymi częściami świata oraz filmu edukacyjnego „Kolorowe dzieci”. https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4.
Oglądanie obrazków przedstawiających dzieci z
różnych kontynentów. Dostrzeganie różnic i podobieństw
między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w
Afryce, Europie, Azji? Wymień różnice między przedstawionymi na nich
dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają
oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie
element ubrania w tym samym kolorze.
Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy- wygląda inaczej.
Słuchanie wiersza W. Fabera ,,Dzieci świata”
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza:
– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
– Gdzie mieszkają Eskimosi?
– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
– Co łączy dzieci na całym świecie?
– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
– Gdzie mieszkają Eskimosi?
– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
– Co łączy dzieci na całym świecie?
Zabawa „Powitanie”
– witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na
piersi
– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami
– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami
– po europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w
różnych językach : „Guten Tag”, „Good Morning”.
Zagadki – rodzic
czyta zagadki a dzieci zgadują o kim jest mowa:
Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje (Eskimos)
Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj
Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje (Eskimos)
Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj
otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)
Indianie mówią o nas „Biała twarz”, zajrzyj do lusterka i już go
masz! (Europejczyk)
Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)
Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)
Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)
Wykonanie pracy plastycznej „Dzieci z całego
świata”.
Przygotowujemy sylwety dzieci z twardego brystolu lub tektury oraz
podstawki z dwoma nacięciami. Naszym zadaniem jest wykonanie
charakterystycznego stroju dla danej postaci np. Eskimosa, Chińczyka,
Japonki, Indianina itp. Do wykonania pracy, wykorzystujemy różnorodne materiały
i stosujemy różne techniki wg własnej inwencji. Po ozdobieniu
postaci, wkładamy nogi sylwety w nacięcia (jedną nogę zaginają do przodu,
drugą do tyłu)
i przyklejamy od spodu klejem lub taśmą. Gdy sylwety są już dobrze umocowane, możemy wykonać postaciom buty z plasteliny, naszkicować bluzkę, spodnie wyciąć i przykleić na właściwą część sylwety.
i przyklejamy od spodu klejem lub taśmą. Gdy sylwety są już dobrze umocowane, możemy wykonać postaciom buty z plasteliny, naszkicować bluzkę, spodnie wyciąć i przykleić na właściwą część sylwety.
Kolorowanki
Życzę miłej zabawy.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz