pp: I5,7 IV 1,2,4,5,7,8
Witam serdecznie w kolejnym dniu zdalnego nauczania.
Temat zajęć: Być optymistą – cóż to znaczy?
Na jednej z białych kartek, pędzelkiem malujemy buzie , jedną wesoła a druga smutną.
Wyjaśniamy, że kartki symbolizują dwie
osoby – podobne do siebie, mogą one np. dostawać takie same stopnie, mieć tych
samych przyjaciół, być miłe, itd. jedna jest wesołą a drugą smutną .
„Powiedz, co miłego przydarzyło ci się w ostatnim czasie”
Dziecko, rodzic, podając sobie poduszkę, bądź też ulubioną maskotkę mówią o tym, co miłego
przydarzyło im się w ostatnim czasie? Opowiadają o tym, jak się wtedy czuli?
Wysłuchanie opowiadania " Pogodynka Paulinka"
Nie tak dawno, nie tak daleko od nas, mieszkał sobie chłopiec imieniem Filip. Niby
nic w tym dziwnego, ale wyobraźcie sobie, że nasz Filip niczym nie umiał się cieszyć!
Jego buzia każdego dnia przypominała gradową chmurę, dlatego też z Filipem tak
naprawdę nikt nie chciał się bawić oraz spędzać wolnego czasu. Koledzy i koleżanki
nie lubili, jak chłopiec swoimi kaprysami, marudzeniem, narzekaniem oraz wiecznym
niezadowoleniem z tego, co dzieje się dookoła, potrafił zepsuć nawet najciekawszą i
najfajniejszą pod słońcem zabawę! Nic pewnie nie zmieniłoby się, gdyby nie jedna
sytuacja, jaka miała miejsce w klasie, do której uczęszczał nasz bohater...Otóż w
marcu, wraz z nadejściem wiosny do klasy dołączyła nowa uczennica – Paulinka,
która właśnie się przeprowadziła. Dziewczynka szybko dała się poznać jako osoba
niezwykle miła, sympatyczna, chętna do pomocy, a co najważniejsze – zawsze
uśmiechnięta! Klasa szybko obdarzyła nową koleżankę przydomkiem „Pogodynka”,
który doskonale do niej pasował...Dziewczynka była jednak nie tylko pogodna, ale też
mądra, bystra, miała w sobie wielki skarb - złote serduszko....Szybko zauważyła, jak
zachowuje się Filip, niewiele myśląc, pobiegła do pani wychowawczyni, aby wspólnie
ustalić plan, jak skutecznie poprawić chłopcu humor. Nauczycielka chętnie
przystąpiła na taką propozycję. Już następnego dnia w klasie nastąpiło wielkie
poruszenie! Na ławce Filipa czekało namalowane specjalnie dla niego wielkie,
roześmiane słoneczko. Tuż obok biurka pani, smacznie zajadała marchewkę śliczna,
mała, puszysta świnka morska, która była ulubionym zwierzątkiem naszego bohatera.
Żadna zabawa nie odbyła się już bez udziału Filipa, a każdego ranka chłopiec mógł
liczyć na piękne uśmiechy swoich koleżanek oraz kolegów! W tym momencie zaczęły
działać czary! Pochmurna dotąd twarz Filipa okryła się pięknym uśmiechem.
Chłopiec przestał marudzić, krzywić się i narzekać, a pozostałe dzieci tak jak
„Pogodynka Paulinka” poznały się na tym, że Filip to znakomity kolega! I Wy
Kochani również możecie zaczarować świat wokół siebie – wystarczy tylko się
uśmiechnąć, to naprawdę nic nie kosztuje!
Rozmowa kierowana na temat w/w tekstu:
- Kto występuje w tekście?
- Jak zmieniło się zachowanie Filipa?
- Kto pomógł chłopcu w tej zmianie?
- Co to znaczy, że uśmiechem umiemy czarować?
Narysuj optymistyczne słoneczko.( wesołe , uśmiechnięte , radosne)
OPTYMISTA - dzieli wyraz na sylaby , liczy ile jest liter , jaka jest głoska na początku i na końcu wyrazu.
„Pokaż swoją radość” - zabawa dramowa. Dziecko pokazuje Rodzicom
w jaki sposób okazuje na co dzień swoją radość.
Słuchanie piosenki„ Od rana mam dobry humor” Majki Jeżowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=lKH7-TDpAsM
E - jo, e - jo
Jupi – ja - jej, jupi – ja - jej
E - jo, e - jo
Jupi – ja - jej, jupi – ja - jej!
Od rana mam dobry humor
Do przechodniów na ulicy śmieję się
I choćby deszcz z nieba lunął
To radości nie przesłoni żaden cień
Od rana mam dobry humor
Z równowagi nic dziś nie wyprowadzi mnie
Nie martwi mnie byle głupstwo
Wszystko mówi mi, że to będzie dobry dzień
Pewna jestem że
Nie najgorszy idzie dzień
Nie najgorszy idzie dzień pełen nadziei
Pewna jestem że
To przeczucie spełni się
Dobry sen zawodzi rzadko mnie
Od rana mam dobry humor
Sympatycznych nieznajomych mijam w drzwiach
Chcę cieszyć się tak jak umiem
Tym, dniem, który mógłby cały tydzień trwać
Pewna jestem że ...
E - jo, e - jo...
Pewna jestem że...
Od rana mam dobry humor...(tak jak w pierwszej zwrotce)
E - jo, e -jo...
Nauka rymowanki
„Słoneczko”
Słoneczko nasze rozchmurz buzię,
Bo nie do twarzy Ci w tej chmurze!
Słoneczko nasze rozchmurz się – maszerować z Tobą będzie lżej!
Słoneczko nasze rozchmurz pyska,
bo nie do twarzy Ci w chmurzyskach!
Słoneczko nasze rozchmurz się,
maszerować z Tobą będzie lżej!
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz