poniedziałek, 11 maja 2020

W gospodarstwie wiejskim.

zdalne nauczanie 12.05.2020r.

pp:I 5,8 IV 2,4,5,8,12,15,18,,20


Temat  : W gospodarstwie wiejskim.

Codzienna gimnastyka poranna


1.      Spotkanie na wiejskim podwórku – słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Wiejskie ustronie.


Ewa Stadtmüller Wiejskie ustronie



Nie uwierzycie, co się nam przytrafiło! – opowiadał przy kolacji dziadzio. – Postanowiliśmy z babcią zabrać was na parę dni na wieś, więc zacząłem szukać gospodarstwa agroturystycznego położonego w jakiejś ładnej i spokojnej okolicy. Znalazłem. Miejsce dobrze mi znane. Patrzę na nazwisko gospodarza – coś takiego! Mój kolega z dzieciństwa też nazywał się Maciszek, ale na imię miał Staś, a nie Janusz. Dzwonię. I cóż się okazuje…? – ten Janusz to rodzony syn Stasia. Ale było radości! Staś zaprosił nas do siebie razem z wnukami. – Pojedziemy na wieś? – ucieszyła się Ada. – Oczywiście – jeśli rodzice się zgodzą – zaznaczyła babcia. Na szczęście mama z tatą nie mieli nic przeciwko temu. Olkowi zdawało się nawet, że tata puścił oko do mamy, zupełnie jakby chciał powiedzieć: „Nareszcie będziemy mieli trochę czasu tylko dla siebie”. Gospodarstwo agroturystyczne, pod wdzięczną nazwą „Ustronie”, okazało się miejscem wymarzonym na odpoczynek. Pan Staś nie ukrywał wzruszenia. – Wasz dziadek przyjeżdżał tu z rodzicami na wakacje – opowiadał Olkowi i Adzie. – Chodziliśmy razem na grzyby i jagody, paśliśmy krowy… – Ma pan krowy? – zainteresował się natychmiast Olek. – A mam – uśmiechnął się kolega dziadka. – Ta starsza to Jagoda, a ta młodsza – Malina. – A kaczuszki? – chciała wiedzieć Ada. – Kaczuszki też są. Całe popołudnie dzieci spędziły na zwiedzaniu stajni, obory i kurnika. Adzie najbardziej podobało się karmienie kur i kaczek, a Olkowi – królików. Oboje z zachwytem przyglądali się, jak pan Staś czyści konia. – Co prawda do pracy w polu używam traktora – opowiadał pan Staś – ale kiedy do Janusza przyjadą goście, to każdy dzieciak marzy, żeby wsiąść na prawdziwego rumaka. Olkowi natychmiast zaświeciły się oczy. – A czy ja… też mógłbym się przejechać? – zapytał z nadzieją w głosie. – Na koniu czy na traktorze? – chciał wiedzieć pan Staś. – Jak znam mego wnuka, to na jednym i drugim – zaśmiał się dziadzio. Trzy dni przeleciały jak z bicza strzelił. W tym czasie dzieci zdążyły zaprzyjaźnić się z Burym, który okazał się nadzwyczaj spokojnym koniem. Z Olkiem i Adą na grzbiecie spacerował po całym gospodarstwie, a w tym czasie prowadzący go za uzdę pan Stanisław opowiadał, jak mu się gospodarzy. Okazało się, że ma duże pole, na którym uprawia rzepak. – Musicie przyjechać w maju – zapraszał. – Zobaczycie, jak pięknie kwitnie. – Jak ty sobie, Stasiu, z tym wszystkim radzisz? – nie krył uznania dziadzio. – Wstaję o piątej, oporządzam zwierzęta, a potem po kolei robi się, co trzeba – odparł zadowolony gospodarz. – Wiesz, dziadziu, chyba będę rolnikiem – zwierzył się Olek, gdy trzeba było pożegnać wiejskie „Ustronie” i ruszać do miasta. – Byłbyś gotów na tak ciężką pracę? – zdziwił się dziadzio. – Jasne – kiwnął głową Olek. – A na wstawanie o piątej rano? – Nad tym musiałbym jeszcze popracować… – przyznał się największy śpioch w rodzinie.










2.                  Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji .

– Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie syna pana Stasia?

− Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?

− Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?



3. Zabawa ruchowa Przestraszone kurczęta.

Rodzic uderza np. o miskę.

Dziecko jest kurczakiem. Porusza się po całym pokoju przy dźwiękach Gdy muzyka milknie staje na jednej nodze i macha ramionami (skrzydłami) – kurczęta przestraszyły się szczekającego pieska i starają się go odpędzić.



4.                  Zagadki ruchowe – Jakim jestem zwierzęciem?

Obrazki lub zdjęcia dowolnych zwierząt z wiejskiego podwórka. Dziecko z pomocą rodzica wycina zwierzęta, które umieszczone są na planszy. Następnie mówi jaką głoską zaczyna się wylosowany przez dziecko obrazek, co przedstawia , ile ma sylab.

                                                                     

5.      Zwierzęta z wiejskiego podwórka film edukacyjny. Zapraszam do oglądania.




6.                  Odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka.



7. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ( ćw. 1 s.18) rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez łączenie w pary takich samych krów, liczenie par i rysowanie takiej samej liczby kresek.

8.Rysuj po śladzie.

9. Zamaluj te litery z których składa się podpis pod obrazkiem.


życzę miłej zabawy


Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com


Pozdrawiam Maria Grzemna






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz