Zdalne nauczanie – 08.05.2020r. pp: I 5,8, IV 1,5,7,10,8
Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.
Dzisiaj zapraszam was w podróż po Polsce.
Pociągiem
po Polsce
Aktywność ruchowa
Kochane
Przedszkolaki, dzisiaj wysłuchajcie opowieści słowno – ruchowej „Nasz piękny i
kraj” i postarajcie się sami poruszać zgodnie z czytanym tekstem. Na pewno
sobie poradzicie! A może wymyślicie jakieś ciekawe miejsce, które można
odwiedzić w Polsce i pokażecie go za pomocą ruchu??
„Nasz piękny kraj”
/Kinga Kurczek/
Jesteśmy w górach. Góry są takie
wysokie (dzieci stają na palcach i wyciągają ręce wysoko ponad głowę! Wspinamy
się (naśladują wspinanie), to wcale nie jest proste (ocierają pot
z czoła). Ale już niebawem osiągniemy szczyt (naśladują wspinanie i
ocieranie potu). Jesteśmy na szczycie! Zobaczcie jak tutaj pięknie (wykonują
skręty tułowia w pozycji stojącej)! Odpocznijmy trochę (kładą się na brzuchu).
Na dół zjedziemy kolejką (wykonują kilka przysiadów). Wykonujemy teraz długi
skok (skaczą obunóż jak najdalej) i … jesteśmy w lesie. Bierzemy udział w biegu
wokół jeziora (biegniemy dookoła np. dywanu).
Brawo! Wypijmy wodę, bo jesteśmy
zmęczeni (naśladują picie wody). A teraz znowu długi skok (skaczą obunóż jak
najdalej) i … jesteśmy teraz nad morzem. Słychać mewy (nasłuchują, przykładając
dłoń do ucha), fale uderzają o brzeg (wydają dźwięki: szszsz…). Biegniemy w
kierunku wody i … siup (wykonują skok obunóż i przykucają)! Trochę zimna ta
woda… (trzęsą się z zimna). Szybko wycieramy ciało ręcznikiem (naśladują
wycieranie) i kładziemy się na ciepłym piasku (kładą się i na plecach i
głęboko oddychają).
Edukacja muzyczna
Kochane Przedszkolaki chciałabym Was
dzisiaj zaprosić w krótką podróż po Polsce – naszej ojczyźnie. Z tej okazji
zapraszam was teraz do posłuchania i zobaczenia teledysku piosenki „Jesteśmy Polką i
Polakiem” z płyty „Niezwykłe lekcje rytmiki”. Piosenkę już znacie z poprzednich zajęć jak
również z przedszkola.
Możecie odnaleźć ją tu: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Zaproście
do wspólnego słuchania i oglądania całą rodzinę,
a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
·
Kim
są dziewczynka i chłopak? /Polką i Polakiem/
·
Kogo
kochają z całych sił? /Polskę/
·
Czym
dzieci pojadą by poznać kraj? /ciuchcią/
·
Jakie
miasta odwiedziły dzieci? Potraficie je wymienić? /Zakopane, Kraków,
Warszawa, Toruń, Gdańsk/
·
Co
zobaczyły w Zakopanem? /góry, górali/
·
Co
zobaczyły w Krakowie? /zamek wawelski, smoka/
·
Co
zobaczyły w Warszawie? /rzekę
Wisłę, Królewski Zamek/
·
Czym
pachnie i z czego słynie Toruń? /piernikami/
·
Ostatnim
miejscem był Gdańsk, skąd można wyruszyć dalej w świat… Ale w jaki sposób? /popłynąć
statkiem po morzu/
Świetnie Wam poszło!
Posłuchajcie jeszcze raz i spróbujcie zaśpiewać razem z dziećmi refren
piosenki:
„Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty”
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty”
Jeśli chcecie zobaczyć wszystkie te
miejsca na obrazkach to usiądźcie wygodnie i przewijajcie strony w dół 😊
ZAKOPANE
Morskie oko
Wypas owiec
Giewont
Oscypki
Tradycyjny góralski strój
KRAKÓW
Zamek królewski na Wawelu
Smok wawelski
Sukiennice
Kościół Mariacki
WARSZAWA
Zamek królewski
Pałac Prezydencki
Rzeka Wisła
Warszawska Syrenka
Stadion Narodowy
TORUŃ
Miasto Toruń
Toruńskie pierniki
Pomnik Mikołaja Kopernika
Morze Bałtyckie
Zapraszam do pracy plastycznej mapę polski
wykleimy plasteliną.
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz