wtorek, 23 czerwca 2020

Wakacyjna wyprawa.


Zdalne nauczanie 24.06.2020r pp I 5,

Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.

Temat :Wakacyjna wyprawa.

1.     Ćwiczenia poranne do rymowanki „Uśmiechnij się”

Najpierw zróbmy dwa podskoki- raz i dwa

Potem jeszcze dwa obroty- właśnie tak

Teraz mi pomachaj ręką- gdybyś mógł

A na koniec rymowanki- przysiad zrób.



2.     „Pomocna dłoń”: ustalenie harmonogramu czynności, które dziecko może wykonać samodzielnie, pomagając rodzinie. Dziecko tworzy listę za pomocą rysunków, obrazków lub zapisu na kartce. Zobowiązuje się wykonywać je systematycznie, np. sprzątać swój pokój, nakrywać do stołu przed posiłkami.



·         Ćwiczenie artykulacyjne pt. „Mała sowa sprząta swoje mieszkanie”:

Dziecko słucha opowiadania czytanego przez rodzica i wykonuje ćwiczenia narządów artykulacyjnych:

Sowa rozejrzała się po swojej dziupli (dziecko przesuwa językiem po podniebieniu górnym, wewnętrznych ścianach policzków, podniebieniu dolnym). Zauważyła duży bałagan. Postanowiła zrobić porządek. Zaczęła od odkurzania sufitu dziupli (przesuwa czubkiem języka od przodu do tyłu jamy ustnej po podniebieniu górnym), zdjęła też firanki (liczy czubkiem języka górne zęby) i włożyła je do pralki (motorek wargami). Po chwili pralka zaczęła płukanie firan (dziecko „przepycha” powietrze wewnątrz jamy ustnej). Sowa odkurzyła też ściany (przesuwa czubkiem języka po wewnętrznej ścianie policzków) oraz podłogę (przesuwa czubkiem języka po podniebieniu dolnym w okolicach łuku zębowego). Rozwiesiła firany (ponownie liczy czubkiem języka górne zęby). Sowa była bardzo zadowolona z wykonanej pracy i szeroko się uśmiechnęła (rozciąga szeroko usta). Dumna wyjrzała z dziupli i rozejrzała się wokoło (porusza językiem ruchem okrężnym na zewnątrz jamy ustnej). Spojrzała w górę (dziecko sięga czubkiem języka w kierunku nosa), spojrzała w dół (sięga czubkiem języka do prawego kącika ust) i w lewo (przesuwa czubkiem języka do lewego kącika ust). Wszędzie był porządek i słychać było śpiewające ptaki (gwiżdżąc naśladują głosy ptaków).

3.     Stosowanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach w ciągu dnia: proszę, poproszę, dziękuję, przepraszam.

4.     Ćwiczenie sensoryczne „Skarby przywiezione z podróży mogą być…”

Rodzic prosi o wykonanie poleceń: dotknij czegoś co jest ciepłe… zimne… gładkie… szorstkie… kudłate… wypukłe… miękkie… twarde… śliskie… puszyste… mokre…

5.     Wakacyjne plany – rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz Letnie wakacje.



-  Słuchanie wiersza L. Łącz Letnie wakacje.

Kiedy są wakacje

I nie pada deszcz,

Możesz gdzieś wyjechać,

Jeśli tylko chcesz.

Kiedy są wakacje –

Morze, góry, las,

Gdzie tylko się znajdziesz,

Miło spędzisz czas.

Latem

Złociste promienie

Słońca

Padają na ziemię,

Popatrz –

Rozwiały się chmury,

Baw się

I nie bądź ponury!

Morze –

Muszelki i piasek,

Góry

Lub łąka za lasem,

Warmia –

Czekają jeziora,

Lato –

Już wyjechać pora!



- Rozmowa na temat wiersza.

 O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? Co można robić, kiedy są wakacje? W jaki sposób odpoczywamy?



- Rozmowa na temat planów wakacyjnych rodziny.

- Praca z mapą Polski.

Mapa Polski. Rodzic pokazuje miejscowość, w której mieszkamy. Następnie informuje dziecko, że na mapie oprócz miejscowości odnaleźć można także inne informacje, np. za pomocą różnych kolorów przedstawia się ukształtowanie terenu. Kolorem niebieskim zaznaczone są rzeki, jeziora i morze, zielonym – niziny, a żółtym – wyżyny. Najwyższe góry są zaznaczone na brązowo.

- Rozpoznawanie odgłosów - Czym będziemy podróżowć?

Nagrania odgłosów pojazdów: motoru, samochodu, samolotu, pociągu, oraz nagrania odgłosów kroków konia i człowieka.

Dziecko odgaduje, jakim środkiem lokomocji można wybrać się w poszczególne miejsca.

-  Zabawa z elementem równowagi – Na szlaku górskim.

Dziecko pokonuje szlak stawiając stopę za stopą (idzie po sznurku lub wstążce leżącej na podłodze).

- Zabawy - ćwiczenia w czytaniu:


6.     Zabawy umuzykalniające. Słuchanie piosenki Lato w kawiarence.



- Ćwiczenie oddechowe – Drzemka na łące.

Dziecko przechodzi do leżenia na plecach. Na brzuszku delikatnie kładzie swoje dłonie. Wykonuje powolny wdech – równocześnie nosem i ustami – tak aby poczuć unoszące się dłonie. Następnie wykonuje powolny wydech, starając się wyczuć, jak dłonie się obniżają.

- Słuchanie piosenki „Lato w kawiarence”

- 1. Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence.
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref.: Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i ciepłej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stąd nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
2.     Już woła do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
,,Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”
Ref.: Lato, ach, lato…
3.     I letnia dyskoteka wesoło też zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!
Ref.: Lato, ach, lato…
- Określanie metrum piosenki, charakteru jej melodii.
 

- Opowieść ruchowa  „Wakacje” przy piosence Lato w kawiarence .
Rodzic opowiada:
− Jesteśmy na wakacjach. Za chwilę wsiądziemy do pociągu.
Dziecko i rodzic tworzą pociąg, w rytmie melodii poruszają się w różnych kierunkach.
− Będziemy przejeżdżać przez tunel. Podczas przerwy w nagraniu muzyki, na hasło: tunel, rodzic robi krok tworząc tunel, dziecko przechodzi  na czworakach.
Na hasło: Jesteśmy w górach – idziemy górskim szlakiem – w rytmie nagrania muzyki dziecko i rodzic idą jedno za drugim po dowolnie ułożonej skakance.
− Odpoczywamy, słuchamy szumu górskiego potoku – dziecko i rodzic przechodzą do siadu skrzyżnego, zamykają oczy i słuchają, jak szumi górski potok.
− Rozmowa z echem – Rodzic wypowiada słowa związane z wakacjami (np. góry, strumyk, łódka, plaża)  z różnym natężeniem głosu (cicho, umiarkowanym głosem, głośno), dziecko  powtarza je na zasadzie echa.
- Zabawa z elementem naśladowania:
Nadeszły wakacje.
Wędrujemy górskim szlakiem.
Kąpiemy się w morzu.
Pływamy kajakiem.
Dziecko naśladuje pokazując daną czynność, potem powtarza tekst rytmicznie go wyklaskując.

- Praca plastyczna - Lody
 
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !




Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com


Pozdrawiam Maria Grzemna





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz