Zdalne nauczanie 24.06.2020r pp I 5,
Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.
Temat :Wakacyjna wyprawa.
1. Ćwiczenia poranne do rymowanki „Uśmiechnij się”
Najpierw zróbmy dwa podskoki- raz i dwa
Potem jeszcze dwa obroty- właśnie tak
Teraz mi pomachaj ręką- gdybyś mógł
A na koniec rymowanki- przysiad zrób.
2. „Pomocna dłoń”: ustalenie harmonogramu czynności,
które dziecko może wykonać samodzielnie, pomagając rodzinie. Dziecko tworzy
listę za pomocą rysunków, obrazków lub zapisu na kartce. Zobowiązuje się
wykonywać je systematycznie, np. sprzątać swój pokój, nakrywać do stołu przed
posiłkami.
·
Ćwiczenie artykulacyjne pt. „Mała sowa
sprząta swoje mieszkanie”:
Dziecko słucha opowiadania czytanego
przez rodzica i wykonuje ćwiczenia narządów artykulacyjnych:
Sowa rozejrzała się po swojej dziupli
(dziecko przesuwa językiem po podniebieniu górnym, wewnętrznych ścianach
policzków, podniebieniu dolnym). Zauważyła duży bałagan. Postanowiła zrobić
porządek. Zaczęła od odkurzania sufitu dziupli (przesuwa czubkiem języka od
przodu do tyłu jamy ustnej po podniebieniu górnym), zdjęła też firanki (liczy
czubkiem języka górne zęby) i włożyła je do pralki (motorek wargami). Po chwili
pralka zaczęła płukanie firan (dziecko „przepycha” powietrze wewnątrz jamy
ustnej). Sowa odkurzyła też ściany (przesuwa czubkiem języka po wewnętrznej
ścianie policzków) oraz podłogę (przesuwa czubkiem języka po podniebieniu
dolnym w okolicach łuku zębowego). Rozwiesiła firany (ponownie liczy czubkiem
języka górne zęby). Sowa była bardzo zadowolona z wykonanej pracy i szeroko się
uśmiechnęła (rozciąga szeroko usta). Dumna wyjrzała z dziupli i rozejrzała się
wokoło (porusza językiem ruchem okrężnym na zewnątrz jamy ustnej). Spojrzała w
górę (dziecko sięga czubkiem języka w kierunku nosa), spojrzała w dół (sięga
czubkiem języka do prawego kącika ust) i w lewo (przesuwa czubkiem języka do
lewego kącika ust). Wszędzie był porządek i słychać było śpiewające ptaki
(gwiżdżąc naśladują głosy ptaków).
3. Stosowanie zwrotów grzecznościowych w różnych
sytuacjach w ciągu dnia: proszę, poproszę, dziękuję, przepraszam.
4. Ćwiczenie sensoryczne „Skarby przywiezione z podróży
mogą być…”
Rodzic prosi o wykonanie poleceń:
dotknij czegoś co jest ciepłe… zimne… gładkie… szorstkie… kudłate… wypukłe…
miękkie… twarde… śliskie… puszyste… mokre…
5. Wakacyjne plany – rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz
Letnie wakacje.
- Słuchanie wiersza L. Łącz Letnie
wakacje.
Kiedy są wakacje
I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem
Złociste promienie
Słońca
Padają na ziemię,
Popatrz –
Rozwiały się chmury,
Baw się
I nie bądź ponury!
Morze –
Muszelki i piasek,
Góry
Lub łąka za lasem,
Warmia –
Czekają jeziora,
Lato –
Już wyjechać pora!
- Rozmowa na temat wiersza.
O jakiej porze roku wyjeżdża się
na wakacje? Co można robić, kiedy są wakacje? W jaki sposób odpoczywamy?
- Rozmowa na temat planów wakacyjnych
rodziny.
- Praca z mapą Polski.
Mapa Polski. Rodzic pokazuje
miejscowość, w której mieszkamy. Następnie informuje dziecko, że na mapie
oprócz miejscowości odnaleźć można także inne informacje, np. za pomocą różnych
kolorów przedstawia się ukształtowanie terenu. Kolorem niebieskim zaznaczone są
rzeki, jeziora i morze, zielonym – niziny, a żółtym – wyżyny. Najwyższe góry są
zaznaczone na brązowo.
- Rozpoznawanie odgłosów - Czym będziemy
podróżowć?
Nagrania odgłosów pojazdów: motoru,
samochodu, samolotu, pociągu, oraz nagrania odgłosów kroków konia i człowieka.
Dziecko odgaduje, jakim środkiem
lokomocji można wybrać się w poszczególne miejsca.
- Zabawa z elementem równowagi –
Na szlaku górskim.
Dziecko pokonuje szlak stawiając stopę
za stopą (idzie po sznurku lub wstążce leżącej na podłodze).
- Zabawy - ćwiczenia w czytaniu:
6. Zabawy umuzykalniające. Słuchanie piosenki Lato w
kawiarence.
- Ćwiczenie oddechowe – Drzemka na łące.
Dziecko przechodzi do leżenia na
plecach. Na brzuszku delikatnie kładzie swoje dłonie. Wykonuje powolny wdech –
równocześnie nosem i ustami – tak aby poczuć unoszące się dłonie. Następnie
wykonuje powolny wydech, starając się wyczuć, jak dłonie się obniżają.
- Słuchanie piosenki „Lato w kawiarence”
- 1. Za rogiem czeka lato w malutkiej
kawiarence.
Popija słodki soczek, balonik trzyma w
ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref.: Lato, ach, lato, zaczaruj
wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i ciepłej trawce przy tobie
poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stąd nie
chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami
w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w
chmury.
2. Już woła do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie
malinowej!
,,Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”
Ref.: Lato, ach, lato…
3. I letnia dyskoteka wesoło też zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita
nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!
Ref.: Lato, ach, lato…
- Określanie metrum piosenki, charakteru
jej melodii.
- Opowieść ruchowa „Wakacje” przy
piosence Lato w kawiarence .
Rodzic opowiada:
− Jesteśmy na wakacjach. Za chwilę
wsiądziemy do pociągu.
Dziecko i rodzic tworzą pociąg, w rytmie
melodii poruszają się w różnych kierunkach.
− Będziemy przejeżdżać przez tunel.
Podczas przerwy w nagraniu muzyki, na hasło: tunel, rodzic robi krok tworząc
tunel, dziecko przechodzi na czworakach.
Na hasło: Jesteśmy w górach – idziemy
górskim szlakiem – w rytmie nagrania muzyki dziecko i rodzic idą jedno za
drugim po dowolnie ułożonej skakance.
− Odpoczywamy, słuchamy szumu górskiego
potoku – dziecko i rodzic przechodzą do siadu skrzyżnego, zamykają oczy i
słuchają, jak szumi górski potok.
− Rozmowa z echem – Rodzic wypowiada
słowa związane z wakacjami (np. góry, strumyk, łódka, plaża) z różnym
natężeniem głosu (cicho, umiarkowanym głosem, głośno), dziecko powtarza
je na zasadzie echa.
- Zabawa z elementem naśladowania:
Nadeszły wakacje.
Wędrujemy górskim szlakiem.
Kąpiemy się w morzu.
Pływamy kajakiem.
Dziecko naśladuje pokazując daną
czynność, potem powtarza tekst rytmicznie go wyklaskując.
- Praca plastyczna - Lody
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz