poniedziałek, 4 maja 2020

Symbole narodowe




zdalne nauczanie05.05.2020 r. pp: I 5,7,8,IV 1,2,4,5,8,9,10,15


Witam serdecznie i zapraszam do zajęć i zabaw.

Propozycja wspólnych ćwiczeń . Dzisiaj wykorzystujemy  chustkę.


 I. Część wstępna

 1. Rozgrzewka: „Marsz z chustkami” - Dziecko maszeruje po pokoju, Rodzic przygotowuje dziecku chustkę  – machanie z przodu, z tyłu, nad głową, nisko, wysoko, pozdrawianie.

 2. Zabawa orientacyjno - porządkowa „Ukryte dzieci”. Dziecko biegaja po pokoju, swobodnie bawiąc się chustką. Na mocne uderzenie Rodzica  przykuca i nakrywa się chustką, aby jak najmniej było je widać; dwa uderzenia w tamburyn są sygnałem do ponownego ruchu.

 II. Część główna

3. Ćwiczenia tułowia „Dotknij chustki”. Dziecko układa chustkę przed sobą na podłodze i staje przed nią  w niewielkim rozkroku; wykonuje  skłon w przód, starając się dotknąć rękami chustki; następnie prostuje się i klaszcze dwa razy nad głową.

 4. Ćwiczenie mięśni grzbietu ”Przesuwamy chustę”. Dziecko w siadzie klęcznym, chustkę ma ściągniętą za rogi jak wstążkę położoną tuż przy kolanach. Odsuwa chustkę obiema rękami jak najdalej w przód z jednoczesnym skłonem tułowia, a następnie ponownie przysuwa ją do kolan (w czasie ćwiczenia dziecko  nie unosi  się z pięt).

 5. Ćwiczenia mięśni brzucha „Wędrująca chustka” – leżenie tyłem, ramiona w bok, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu – próba uchwycenia palcami stóp leżącej na podłodze chusty, uniesienie w górę i opuszczenie jej na brzuch. Wykonanie 2 – 3 oddechów przeponą, odłożenie chusty. Ćwiczenie to wykonywać przemiennie: prawą, lewą stopą oraz obunóż. Powtórzyć 2 x.

6. Zabawa na czworakach „Kto szybciej”. Dziecko poruszają się na czworakach wokół chustki położonej na podłodze; na sygnał jak najszybciej siada na chuście.

 7. Ćwiczenie równowagi „Wisząca chusta”. Dziecko stoi na jednej nodze, drugą zgiętą w kolanie pod kątem prostym podnosi  w górę. Przewiesza chustkę przez kolano wzniesionej nogi i przenosi ramiona w bok, wytrzymując przez chwilę pozycję równoważną. Następnie zabiera  chustkę i ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.

8. Skoki „Przez chustkę”. Dziecko układają chustkę przed sobą na podłodze. Na polecenie Rodzica  przeskakuje  przez nią do przodu i do tyłu

 III. Część końcowa

9. Improwizacje ruchowe „Rozkwitające kwiaty”. Dziecko  chowa  chustkę w dłoni i przykuca, przy muzyce Vivaldiego powoli podnosi  się i wypuszcza kwiat z dłoni rozluźniając ją, porusza się przy dowolnej muzyce tanecznej, swobodnie interpretując ją ruchem ciała i chustki.

 10.  Ćwiczenia stóp „Sprytne stopy”. • Dziecko stawiają stopę na chustce rozłożonej na podłodze. Na dany sygnał zbierają chustkę palcami stopy, ściągając ją pod piętę (jakby fastrygowały materiał). Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.

• Siad prosty podparty, chustka leży przy lewej stopie; dziecko  chwyta ją palcami prawej stopy i przekłada ją kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonują drugą nogą.

 • W pozycji stojącej dziecko  chwyta  stopą leżącą na podłodze chustę, podrzuca ją do góry i obserwuje jej ruch podczas opadania, po czym odtwarza  ten ruch własnym ciałem. Powtórzyć 2x.

 - Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”. Dzieci trzymają rozłożoną chustkę w rękach, dmuchają na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. Rodzic zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.

 - Zabawa  uspokajająca , wyciszająca . Rodzic włącza spokojną muzykę , dziecko zamyka oczy i chwilkę odpoczywa.

Temat : Symbole narodowe.

Zagadki słowne „ Co to jest „ Rodzic czyta a dziecko odpowiada .Zagadki o symbolach narodowych . można przypomnieć wczorajszy film.






Pytanie nietrudne
– to każdy przyzna:
jak się nazywa
twoja Ojczyzna?( Polska)




W górach mieszka
ten wspaniały ptak,
gdy namalowany
to Polaków znak.( Orzeł)



W oczach się mieni
biel przy czerwieni
powiewa w święto
na polskiej ziemi.( Flaga)



 Ogoniasta panienka
miecz i tarczę ma w rękach.
Chociaż nie jest rycerzem,
to stolicy nam strzeże. ( Syrenka warszawska)



Biel na niej jest i czerwień,
powiewa, gdy wiatr się zerwie.
Wciągnięta na masztu szczyt,
wisi od świtu po świt. ( Flaga)



Analiza sylabowa i głoskowa/literowa wyrazów Polska, flaga , godło


Zabawa matematyczna „ Ile sylab?” Dziecko sylabizuje , a następnie przelicza liczbę sylab poprzez układanie kredek ( jedna kredka to odpowiednik jednej sylaby).Prosimy o przeliczenie ilości literek w tych wyrazach 

Jaką głoskę słyszy dziecko z przodu wyrazu Polska, flaga, godło a jaką na końcu.

Układanie puzzli. R . przecina obrazek na 6 części . Zadaniem dziecka jest ułożyć i przykleić na kartce.



Wyklejanie plasteliną flagę Polski.



życzę miłej zabawy
















































Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com


Pozdrawiam Maria Grzemna


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz