zdalne nauczanie05.05.2020 r. pp: I 5,7,8,IV 1,2,4,5,8,9,10,15
Witam serdecznie i zapraszam do zajęć i zabaw.
Propozycja wspólnych ćwiczeń . Dzisiaj wykorzystujemy chustkę.
I. Część wstępna
1. Rozgrzewka: „Marsz z chustkami” - Dziecko maszeruje po pokoju, Rodzic przygotowuje dziecku chustkę – machanie z przodu, z tyłu, nad głową, nisko, wysoko, pozdrawianie.
2. Zabawa orientacyjno - porządkowa „Ukryte dzieci”. Dziecko biegaja po pokoju, swobodnie bawiąc się chustką. Na mocne uderzenie Rodzica przykuca i nakrywa się chustką, aby jak najmniej było je widać; dwa uderzenia w tamburyn są sygnałem do ponownego ruchu.
II. Część główna
3. Ćwiczenia tułowia „Dotknij chustki”. Dziecko układa chustkę przed sobą na podłodze i staje przed nią w niewielkim rozkroku; wykonuje skłon w przód, starając się dotknąć rękami chustki; następnie prostuje się i klaszcze dwa razy nad głową.
4. Ćwiczenie mięśni grzbietu ”Przesuwamy chustę”. Dziecko w siadzie klęcznym, chustkę ma ściągniętą za rogi jak wstążkę położoną tuż przy kolanach. Odsuwa chustkę obiema rękami jak najdalej w przód z jednoczesnym skłonem tułowia, a następnie ponownie przysuwa ją do kolan (w czasie ćwiczenia dziecko nie unosi się z pięt).
5. Ćwiczenia mięśni brzucha „Wędrująca chustka” – leżenie tyłem, ramiona w bok, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu – próba uchwycenia palcami stóp leżącej na podłodze chusty, uniesienie w górę i opuszczenie jej na brzuch. Wykonanie 2 – 3 oddechów przeponą, odłożenie chusty. Ćwiczenie to wykonywać przemiennie: prawą, lewą stopą oraz obunóż. Powtórzyć 2 x.
6. Zabawa na czworakach „Kto szybciej”. Dziecko poruszają się na czworakach wokół chustki położonej na podłodze; na sygnał jak najszybciej siada na chuście.
7. Ćwiczenie równowagi „Wisząca chusta”. Dziecko stoi na jednej nodze, drugą zgiętą w kolanie pod kątem prostym podnosi w górę. Przewiesza chustkę przez kolano wzniesionej nogi i przenosi ramiona w bok, wytrzymując przez chwilę pozycję równoważną. Następnie zabiera chustkę i ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.
8. Skoki „Przez chustkę”. Dziecko układają chustkę przed sobą na podłodze. Na polecenie Rodzica przeskakuje przez nią do przodu i do tyłu
III. Część końcowa
9. Improwizacje ruchowe „Rozkwitające kwiaty”. Dziecko chowa chustkę w dłoni i przykuca, przy muzyce Vivaldiego powoli podnosi się i wypuszcza kwiat z dłoni rozluźniając ją, porusza się przy dowolnej muzyce tanecznej, swobodnie interpretując ją ruchem ciała i chustki.
10. Ćwiczenia stóp „Sprytne stopy”. • Dziecko stawiają stopę na chustce rozłożonej na podłodze. Na dany sygnał zbierają chustkę palcami stopy, ściągając ją pod piętę (jakby fastrygowały materiał). Ćwiczenie wykonują raz jedną, raz drugą stopą.
• Siad prosty podparty, chustka leży przy lewej stopie; dziecko chwyta ją palcami prawej stopy i przekłada ją kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonują drugą nogą.
• W pozycji stojącej dziecko chwyta stopą leżącą na podłodze chustę, podrzuca ją do góry i obserwuje jej ruch podczas opadania, po czym odtwarza ten ruch własnym ciałem. Powtórzyć 2x.
- Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”. Dzieci trzymają rozłożoną chustkę w rękach, dmuchają na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. Rodzic zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.
- Zabawa uspokajająca , wyciszająca . Rodzic włącza spokojną muzykę , dziecko zamyka oczy i chwilkę odpoczywa.
Temat : Symbole narodowe.
Zagadki słowne „ Co to jest „ Rodzic czyta a dziecko odpowiada .Zagadki o symbolach narodowych . można przypomnieć wczorajszy film.
Pytanie nietrudne
– to każdy przyzna:
jak się nazywa
twoja Ojczyzna?( Polska)
W górach mieszka
ten wspaniały ptak,
gdy namalowany
to Polaków znak.( Orzeł)
W oczach się mieni
biel przy czerwieni
powiewa w święto
na polskiej ziemi.( Flaga)
Ogoniasta panienka
miecz i tarczę ma w rękach.
Chociaż nie jest rycerzem,
to stolicy nam strzeże. ( Syrenka warszawska)
Biel na niej jest i czerwień,
powiewa, gdy wiatr się zerwie.
Wciągnięta na masztu szczyt,
wisi od świtu po świt. ( Flaga)
Analiza sylabowa i głoskowa/literowa wyrazów Polska, flaga , godło
Zabawa matematyczna „ Ile sylab?” Dziecko sylabizuje , a następnie przelicza liczbę sylab poprzez układanie kredek ( jedna kredka to odpowiednik jednej sylaby).Prosimy o przeliczenie ilości literek w tych wyrazach
Jaką głoskę słyszy dziecko z przodu wyrazu Polska, flaga, godło a jaką na końcu.
Układanie puzzli. R . przecina obrazek na 6 części . Zadaniem dziecka jest ułożyć i przykleić na kartce.
Wyklejanie plasteliną flagę Polski.
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz