wtorek, 26 maja 2020

Pani żyrafa


Zdalne nauczanie 27.05.2020 r. pp I 5,8, IV 5,8,11,12, 14,15,18

Witam serdecznie i zapraszam do zajęć i zabaw

1.Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne:

a)    Ćwiczenia chodu i biegu, podskoki i przeskoki
– marsz z unoszeniem kolan do góry
– marsz z klaskaniem w dłonie,

-chód na palcach, na piętach, na całych stopach (mocno tupiąc),

– bieg w miejscu,

– bieg slalomem między krzesłami,

– podskoki w miejscu,

– przeskoki obunóż nad skakanką leżącą na podłodze,

– przeskoki bokiem z prawej, na lewą stronę skakanki,

-pajacyk,



b)Napinanie i rozluźnianie określonych partii mięśni:

– chodzenie w rytm muzyki, gdy dźwięk umilknie – stanie na baczność,

-stanie w rozkroku – na umówiony sygnał – rozluźnianie określonych części ciała po kolei ( dłonie, ręce, głowa,  nogi)

-siad ze skrzyżowanymi nogami- na sygnał mocne oplecenie nóg rękoma i chowanie głowy- na sygnał rozluźnianie,



c) Kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni:

– wybór dowolnego miejsca w pomieszczeniu, podczas muzyki,

-swobodny marsz – kiedy jest cisza- siad w wybranym miejscu.

§  Zabawy ruchowe z przyborami, dostępne w linku: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8


2. Temat : Pani żyrafa

1 Rozwiązanie zagadki wprowadzającej.

Co to za zwierzę ?Najwyższe na świecie

Pójdźcie do zoo a się dowiecie

Ma żółtą skórę w brązowe łatki

Nie zmieści się wcale do zwykłej klatki. ( żyrafa)




3. Zdobywanie informacji o żyrafie.



Opisują wygląd żyrafy, co stanowi jej pożywienie.

4. Zabawy matematyczne:

- „długa szyja żyrafy”-dziecko otrzymuje po kilka klocków ( ok. 6-8) układa z nich szyje żyrafy. Za każdym razem przelicza klocki, dotykając każdego palcem.

- „ zielone paski” – dziecko otrzymuje 6 pasków papieru różnej długości. Rodzic wyznacza zadania . które dziecko wykonuje.

      - układa paski od najkrótszego do najdłuższego na początku jeden pod drugim, następnie w jednej linii obok siebie.

      - wskazują palcem najdłuższy pasek, a następnie najkrótszy

      - liczą paski, zaczynając od lewej, a później od prawej strony.



5. „ Małe i duże żyrafy ” – R . prezentuje 5 obrazków ( szablonów) żyraf różnej wielkości. Dzieci mają za zadanie ułożyć żyrafy od najmniejszej do największej.



6. Praca plastyczna – „ Plakat o żyrafie”  dziecko z pomocą rodzica na dużym arkuszu papieru przygotowuje projekt o żyrafie: rysuje jej sylwetkę i otoczenie wokół, ozdabiając pracę  kolorowymi  kartkami, skrawkami materiału.



Brawo Nathanku piękna praca.

Pokazujemy rysunek, a dziecko podaje jego nazwę, dzieląc ją następnie na sylaby; może pomagać sobie klaszcząc lub wystukując;

Życzę miłej zabawy.


Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz