poniedziałek, 25 maja 2020

Koty małe i duże.


Nauczanie zdalne 26.05.2020r. pp I 5,7,8,9 IV 1,2,4,8,9,14,18


Witam serdecznie i zapraszam do zajęć i zabaw.


Temat Koty małe i duże.


- Zabawa grafomotoryczna „Fale”. Dziecko otrzymuje kartkę papieru. Układa ją w poziomie i rysuje falę od lewej do prawej starając się nie odrywać kredki.

- Zabawa słowna „Jakie to zwierzę” – dziecko opisuje wygląd jakiegoś zwierzęcia, mówi gdzie mieszka, co lubi jeść itp. Zadaniem rodzica lub rodzeństwa jest odgadnięcie o jakie zwierzę chodzi. Następnie następuje zamiana ról.

-„Kocia rodzina”- R . prezentuje dziecku zdjęcia przedstawiające niektóre zwierzęta z rodziny kotowatych ( kot domowy, gepard, puma, czarny jaguar, lew, tygrys, ryś)






Praca plastyczna

- „Mój kot” – potrzebne będą dwa papierowe białe talerze, kolorowe kartki, nożyczki, klej, flamastry, włóczka lub sznurek. Zadaniem dziecka jest zaprojektowanie wymyślonego przez siebie kota. https://www.youtube.com/watch?v=QFAcTP79wIkwiczenia

Ćwiczenia grafomotoryczne „ Włóczka dla kota” Dziecko rysuje kropkę na środku kartki. Następnie, nie odrywając pisaka od papieru, prowadzi linię spiralną w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

Ćwiczenie rozwijające małą motorykę „ Zabawki dla kota” –Dziecko nawija włóczkę na wycięty z kartonu kwadrat.

Zabawa ruchowa „ Roztańczone koty” Dziecko przemieszcza się po mieszkaniu na czworaka, udając kota, w rytm utworu muzycznego ( dowolnie wybrany przez rodzica) . Na przerwę w muzyce R wydaję komendę a dziecko je wykonuje, np.: Koty się witają ( dziecko podaje ręce – łapki mamie). Koty miauczą.






Analiza wyrazu KOT- ile ma liter, jaka jest pierwsza głoska w wyrazie , ile sylab , jaką głoskę słyszy na końcu wyrazu, w środku.

Następnie przeanalizuj wyrazy gepard, puma, lew, tygrys, ryś




Życzę miłej zabawy.


Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz