Nauczanie zdalne 26.05.2020r. pp I 5,7,8,9 IV 1,2,4,8,9,14,18
Witam serdecznie i zapraszam do zajęć i zabaw.
Temat Koty małe i duże.
- Zabawa grafomotoryczna „Fale”. Dziecko
otrzymuje kartkę papieru. Układa ją w poziomie i rysuje falę od lewej do prawej
starając się nie odrywać kredki.
- Zabawa słowna „Jakie to zwierzę” –
dziecko opisuje wygląd jakiegoś zwierzęcia, mówi gdzie mieszka, co lubi jeść
itp. Zadaniem rodzica lub rodzeństwa jest odgadnięcie o jakie zwierzę chodzi.
Następnie następuje zamiana ról.
-„Kocia rodzina”- R . prezentuje dziecku
zdjęcia przedstawiające niektóre zwierzęta z rodziny kotowatych ( kot domowy,
gepard, puma, czarny jaguar, lew, tygrys, ryś)
Praca
plastyczna
- „Mój kot” – potrzebne będą dwa papierowe białe talerze, kolorowe kartki,
nożyczki, klej, flamastry, włóczka lub sznurek. Zadaniem dziecka jest
zaprojektowanie wymyślonego przez siebie kota. https://www.youtube.com/watch?v=QFAcTP79wIkwiczenia
Ćwiczenia grafomotoryczne „ Włóczka
dla kota” Dziecko rysuje kropkę na środku kartki. Następnie, nie odrywając
pisaka od papieru, prowadzi linię spiralną w kierunku zgodnym z ruchem
wskazówek zegara.
Ćwiczenie rozwijające małą motorykę „
Zabawki dla kota” –Dziecko nawija włóczkę na wycięty z kartonu kwadrat.
Zabawa ruchowa „ Roztańczone koty”
Dziecko przemieszcza się po mieszkaniu na czworaka, udając kota, w rytm utworu
muzycznego ( dowolnie wybrany przez rodzica) . Na przerwę w muzyce R wydaję
komendę a dziecko je wykonuje, np.: Koty się witają ( dziecko podaje ręce –
łapki mamie). Koty miauczą.
Analiza wyrazu KOT- ile ma liter, jaka
jest pierwsza głoska w wyrazie , ile sylab , jaką głoskę słyszy na końcu
wyrazu, w środku.
Następnie przeanalizuj wyrazy gepard,
puma, lew, tygrys, ryś
Życzę miłej zabawy.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz