środa, 1 kwietnia 2020

Temat:Przedszkolak dba o porządek w miejscu pracy i zabawy.

Nauczanie zdalne 01.04 2020 r-pp I9,5, 7 IV 1,2,6,7,9

Witam was moje pszczółki w kolejnym dniu .Mam nadzieję ,że u was wszystko dobrze.

Zapraszam was i waszych rodziców do wspólnej zabawy.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość " Czego brakuje". Mama/ Tata układa pięć przedmiotów np.: piłkę, książkę,maskotkę,klocek,samochód. Następnie przykrywa je materiałem i zabiera jeden przedmiot.Po odkryciu dziecko wskazuje, który przedmiot zniknął i w którym miejscu powinien się on znajdować.

Zabawa bieżna " Koniki"-Dzieci zamieniają się w konie, które przemieszczają się po mieszkaniu i reagują na polecenia mamy/taty. Gdy m/t powie koniki kłosują!, dziecko biega po pokoju ; gdy wyda komendę :Przechodzimy do stępu, dziecko bardzo powoli chodzi podnosząc wysoko kolana

Co przedstawia obrazek?
Chyba w tym pokoju mieszka bałaganiarz.
A czy wiesz kto to jest?
A co można zrobić aby w tym pokoju było miło i czysto?
A czy w Twoim pokoju też jest taki bałagan?




Jakie przedmioty potrzebne są do sprzątania?

Dziecko wymienia te przedmioty ( odkurzacz, ściereczki, miotła, , mop, środki czystości)

"Srodki czystości"-pogadanka. Proszę aby rodzice zwrócili uwagę na zachowanie ostrożności podczas korzystania z nich przez dzieci.

 Wykonujemy ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów ODKURZACZ , MOP, MIOTŁA
dziecko dzieli te wyrazy na sylaby , wyklaskuje , wytupuje ilość sylab.
A teraz podskocz tyle razy ile sylab ma wyraz odkurzacz, miotła, mop.
Prosimy dziecko aby powiedziało jaką głoskę słyszy  na początku wyrazu ODKURZACZ , MOP, MIOTŁA.

A teraz zapraszam do nauki rymowanki:

 Sprzątam tu ,sprzątam tam
Dziś porządek zrobię sam?
Sprzątam ją, sprzątasz ty.
Razem raźniej - raz , dwa, trzy!

Rymowankę powtarzamy kilka razy.

Zadanie dla was aby dzisiaj i nie tylko dzisiaj był porządek w waszym pokoju.
Pokaż mamie , że potrafisz dbać o porządek, odkładać zabawki na miejsce , że po skończonej pracy plastycznej wszystkie rzeczy wracają na miejsce. Jesteś już dużym przedszkolakiem i wiesz jak należy dbać o swój pokój.
Kiedy mama zobaczy ,że masz czysto w pokoju to się ucieszy że w jej domu nie mieszka BAŁAGANIARZ.

Powtórzymy  piosenkę Kwiatki - bratki.


Jakie narzędzia ogrodnicze są wymienione w piosence ( konewka, łopatka, grabki)
Rodzic pyta dziecko , jakie odgłosy według dziecka wydają narzędzia ogrodnicze. Słuchamy propozycji dziecka( szszszy, szszszy, szuru- buru, brzy, brzy,puk,puk, śśśśśitp.). jak zabrzmi nasza piosenka, gdy będą ją śpiewały grabie, łopaty i konewka? . A tu zestaw wyrazów dźwiękonaśladowczych , które dziecko zaśpiewa zamiast słów piosenki, ale na jej melodię i w jej rytmie np.:

-zwrotka: Stu-ku  pu-ku, stu-ku pu -ku                        - x4
-refren      Ka-pu, ka-pu, ka-pu, brzy , brzy                    x3
-                   Szu-ru-bu -ru, brzy, brzy                             x1


życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz