Nauczanie zdalne 01.04 2020 r-pp I9,5, 7 IV 1,2,6,7,9
Witam was moje pszczółki w kolejnym dniu .Mam nadzieję ,że u was wszystko dobrze.
Zapraszam was i waszych rodziców do wspólnej zabawy.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość " Czego brakuje". Mama/ Tata układa pięć przedmiotów np.: piłkę, książkę,maskotkę,klocek,samochód. Następnie przykrywa je materiałem i zabiera jeden przedmiot.Po odkryciu dziecko wskazuje, który przedmiot zniknął i w którym miejscu powinien się on znajdować.
Zabawa bieżna " Koniki"-Dzieci zamieniają się w konie, które przemieszczają się po mieszkaniu i reagują na polecenia mamy/taty. Gdy m/t powie koniki kłosują!, dziecko biega po pokoju ; gdy wyda komendę :Przechodzimy do stępu, dziecko bardzo powoli chodzi podnosząc wysoko kolana
Co przedstawia obrazek?
Chyba w tym pokoju mieszka bałaganiarz.
A czy wiesz kto to jest?
A co można zrobić aby w tym pokoju było miło i czysto?
A czy w Twoim pokoju też jest taki bałagan?
Jakie przedmioty potrzebne są do sprzątania?
Dziecko wymienia te przedmioty ( odkurzacz, ściereczki, miotła, , mop, środki czystości)
"Srodki czystości"-pogadanka. Proszę aby rodzice zwrócili uwagę na zachowanie ostrożności podczas korzystania z nich przez dzieci.
Wykonujemy ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów ODKURZACZ , MOP, MIOTŁA
dziecko dzieli te wyrazy na sylaby , wyklaskuje , wytupuje ilość sylab.
A teraz podskocz tyle razy ile sylab ma wyraz odkurzacz, miotła, mop.
Prosimy dziecko aby powiedziało jaką głoskę słyszy na początku wyrazu ODKURZACZ , MOP, MIOTŁA.
A teraz zapraszam do nauki rymowanki:
Sprzątam tu ,sprzątam tam
Dziś porządek zrobię sam?
Sprzątam ją, sprzątasz ty.
Razem raźniej - raz , dwa, trzy!
Rymowankę powtarzamy kilka razy.
Zadanie dla was aby dzisiaj i nie tylko dzisiaj był porządek w waszym pokoju.
Pokaż mamie , że potrafisz dbać o porządek, odkładać zabawki na miejsce , że po skończonej pracy plastycznej wszystkie rzeczy wracają na miejsce. Jesteś już dużym przedszkolakiem i wiesz jak należy dbać o swój pokój.
Kiedy mama zobaczy ,że masz czysto w pokoju to się ucieszy że w jej domu nie mieszka BAŁAGANIARZ.
Powtórzymy piosenkę Kwiatki - bratki.
życzę miłej zabawy
Pozdrawiam Maria Grzemna
Jakie narzędzia ogrodnicze są wymienione w piosence ( konewka, łopatka, grabki)
Rodzic pyta dziecko , jakie odgłosy według dziecka wydają narzędzia ogrodnicze. Słuchamy propozycji dziecka( szszszy, szszszy, szuru- buru, brzy, brzy,puk,puk, śśśśśitp.). jak zabrzmi nasza piosenka, gdy będą ją śpiewały grabie, łopaty i konewka? . A tu zestaw wyrazów dźwiękonaśladowczych , które dziecko zaśpiewa zamiast słów piosenki, ale na jej melodię i w jej rytmie np.:
-zwrotka: Stu-ku pu-ku, stu-ku pu -ku - x4
-refren Ka-pu, ka-pu, ka-pu, brzy , brzy x3
- Szu-ru-bu -ru, brzy, brzy x1
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz