czwartek, 2 kwietnia 2020

Matematyk na wesoło.

Nauczanie zdalne 2.04.2020r pp;I 5,7,8 IV5,8,12,14,15

Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam was do zabawy pod hasłem " Matematyka w koło bardzo nam wesoło"

Ale najpierw trochę gimnastyki zapraszam


Nóżka lewa, nóżka prawa 
Sport dla zdrowia ważna sprawa 
Obie nóżki do kółeczka 
Umiem skakać jak piłeczka 
Ręce w górę, w przód i w bok 
Teraz zrobimy przysiad i skok 
Wszyscy wznosimy ręce do góry 
Tak jak po niebie wędrują chmury.


Najpierw w górę trzy podskoki
Hop sa, sa
Potem dwa skłony na boki
Raz i dwa
W górę ręce prosto nogi
Stań jak my
I opuszczaj do podłogi
Raz dwa trzy




Przykłady zabaw:

·         LEWA-PRAWA

Cel: utrwalanie stron lewa- prawa.

Należy wykonać kilka podskoków, by przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na tę rękę- informujemy - to lewa ręka.

Zobaczymy co mamy po lewej stronie? (lewe ucho, oko, itp.)

Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką – frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce) .

·         MARSZ POD DYKTANDO

Cel: utrwalenie stron ( z frotką na lewej ręce)

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.

·         TANIEC CZĘŚCI CIAŁA.

Cel: kształtowanie świadomości własnego ciała.


Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.


KOLOROWE KORALIKI

Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.

Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.



CO BY BYŁO GDYBY?

Cel: rozwijanie rozumowania przyczynowo- skutkowego, „ Co się może stać?, gdy.. wyznaczanie celu, potem planowanie czynności, które do niego prowadzą. Wspólne szukanie odpowiedzi na pytania.

-Co by było gdyby w mieście nie było sygnalizacji świetlnej ? ( po

odpowiedzi przypominamy kolejne czynności jakie należy wykonać podczas przechodzenia przez ulicę)

-Co by było , gdyby w naszym mieście nie było znaków drogowych?(

po odpowiedzi na pytanie  przypominamy sobie znane znaki drogowe)

-Co by było gdyby….. (dzieci samodzielnie wymyślają różne sytuacje

i znajdują na nie odpowiedź ).



Przykłady zabaw:

LICZYMY GUZIKI- Dziecko wkłada do pudełka guziki i  głośno je przeliczając. Na końcu

mówi: W pudełku jest 8 guzików. Następnie zadanie wykonuje dorosły. Wysypuje guziki z pudełka i je głośno przelicza, potwierdzając ich ilość.


KLOCKI W RZĘDZIE LUB SZEREGU

Cel: Zrozumienie, że po przestawieniu liczmanów nie zmienia się ich liczba.

Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi, ile ich  jest. Dorosły przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza. W następnym ćwiczeniu to dorosły układa klocki, liczy je i oświadcza, ile ich jest.. Dziecko przekłada liczmany i pyta Czy teraz jest tyle samo klocków? Dorosły stwierdza: Tak nadal jest …….klocków. Jeśli chcesz możesz sprawdzić.



A tu zadanie dla was : Pokoloruj wg wzoru.



Brawo , brawo zadanie wykonane.



życzę miłej zabawy


Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna


  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz