Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam was do zabawy pod hasłem " Matematyka w koło bardzo nam wesoło"
Ale najpierw trochę gimnastyki zapraszam
Nóżka lewa, nóżka prawa
Sport dla zdrowia ważna sprawa
Obie nóżki do kółeczka
Umiem skakać jak piłeczka
Ręce w górę, w przód i w bok
Teraz zrobimy przysiad i skok
Wszyscy wznosimy ręce do góry
Tak jak po niebie wędrują chmury.
Najpierw w górę trzy podskoki
Hop sa, sa
Potem dwa skłony na boki
Raz i dwa
W górę ręce prosto nogi
Stań jak my
I opuszczaj do podłogi
Raz dwa trzy
Przykłady zabaw:
·
LEWA-PRAWA
Cel: utrwalanie stron
lewa- prawa.
Należy wykonać kilka podskoków, by
przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu
zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na tę rękę- informujemy
- to lewa ręka.
Zobaczymy co mamy po lewej stronie?
(lewe ucho, oko, itp.)
Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i
powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką
– frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce) .
·
MARSZ POD DYKTANDO
Cel: utrwalenie stron ( z
frotką na lewej ręce)
Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją
osoby dorosłej.
-Idź w prawo 2 kroki…
-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1
krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.
·
TANIEC CZĘŚCI CIAŁA.
Cel: kształtowanie
świadomości własnego ciała.
Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.
KOLOROWE KORALIKI
Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów w sytuacjach zadaniowych.
Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.
CO BY BYŁO GDYBY?
Cel: rozwijanie rozumowania przyczynowo- skutkowego, „ Co się może stać?, gdy.. wyznaczanie celu, potem planowanie czynności, które do niego prowadzą. Wspólne szukanie odpowiedzi na pytania.
-Co by było gdyby w mieście nie było sygnalizacji świetlnej ? ( po
odpowiedzi przypominamy kolejne czynności jakie należy wykonać podczas przechodzenia przez ulicę)
-Co by było , gdyby w naszym mieście nie było znaków drogowych?(
po odpowiedzi na pytanie przypominamy sobie znane znaki drogowe)
-Co by było gdyby….. (dzieci samodzielnie wymyślają różne sytuacje
i znajdują na nie odpowiedź ).
Przykłady zabaw:
LICZYMY GUZIKI- Dziecko wkłada do pudełka guziki i głośno je przeliczając. Na końcu
mówi: W pudełku jest 8 guzików. Następnie zadanie wykonuje dorosły. Wysypuje guziki z pudełka i je głośno przelicza, potwierdzając ich ilość.
KLOCKI W RZĘDZIE LUB SZEREGU
Cel: Zrozumienie, że po przestawieniu liczmanów nie zmienia się ich liczba.
Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi, ile ich jest. Dorosły przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza. W następnym ćwiczeniu to dorosły układa klocki, liczy je i oświadcza, ile ich jest.. Dziecko przekłada liczmany i pyta Czy teraz jest tyle samo klocków? Dorosły stwierdza: Tak nadal jest …….klocków. Jeśli chcesz możesz sprawdzić.
A tu zadanie dla was : Pokoloruj wg wzoru.
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz