Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam do wspólnej zabawy.
Ćwiczenia relaksacyjne ,,Odpoczynek w lesie” przy muzyce relaksacyjnej
Ćwiczenie grafomotoryczne " Taki sam". R. przygotowuje wycięte ze sztywnego papieru - szablony np.trójkąt, kwadrat, prostokąt, koło , serce . Dziecko obrysowuje je ołówkiem na kartkach.
Zabawa ruchowa rzutna " Rzut w kręgle"
Rodzic przypomina dziecku , jakie już znają instrumenty muzyczne, Krótko podsumowuje , w jaki sposób wydobywa się z nich dźwięk. Wymienia grupy instrumentów, w których dźwięk wydajemy przez:
- uderzenie, szarpanie, lub pocieranie strun smyczkiem ( instrumenty strunowe)
- dmuchanie w instrument ( instrumenty dęte)
- uderzenie w instrument dłonią lub pałką ( instrumenty perkusyjne)
https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo
Zabawa " Tropiciel głosów i dźwięków"- zadaniem dzieci będzie znaleźć przedmioty, które wydają dźwięk.R. może podać 2-3 przykłady : przedmioty podzwaniające ( klucze,kapsle itp.), przedmioty grzechoczące ( np. połamane kredki w pudełku, pionki do gry wsadzone do pudełka), przedmioty , w które można uderzyć pałeczką ( np. : duże kartonowe pudełka, piłki) Dziecko spaceruje po mieszkaniu i szuka , opukując różne sprzęty, pożądanego dźwięku. Wypróbowuje róże sposoby wydobywania dźwięku oraz sprawdza zależność głośności dźwięku do siły użytej do jego wydobycia.
Odgłosy naturty -instrumenty w przyrodzie. a może dziecko spróbuje odgadnąć bez patrzenia na ekran ( Prosimy aby się odwróciło i spróbowało )
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y
Ćwiczenie " Plastikowe organy" R. przygotowuje dziecku plastikowa butelkę i daje czas na wypróbowanie i naukę dmuchania pod odpowiednim kontem. Przypomina , że największą trudnością jest dmuchanie z wyczuciem, lekko, ale jednostajnie
Ćwiczenie " Instrumenty i piosenki" R pozwala dziecku wybrac sobie jeden rodzaj instrumentu ( np grzechotkę , którą robiliśmy na poprzednich zajęciach) . Następnie proponuje spróbować towarzyszyć wybranej piosence. Przypomina ,że granie na instrumencie do wtóru piosenki nazywa się akompaniamentem. Można wystukiwać rytm tych piosenek ( tylko zwrotki lub refrenu). Można też po prostu grać miarowo, w rytmie kroków marsza lub jak do biegu.
Zabawa " Najlepszy instrument" R. przypomina, że przecież i na samym sobie można zagrać np: klepiąc się po udach, klaszcząc czy tupiąc. Proponuję wypróbować różne sposoby wydobycia dżwięku oraz wybór kolejnej piosenki, do której razem z dzieckiem stworzycie akompaniament.
Zabawa " Jestem zaczarowanym instrumentem" Dziecko - Rodzic. Jedno z was jest instrumentem , drugie- grającym.Grający manipuluje instrumentem, np:
- klepanie w ramię, po brzuchu, w łydkę lub w ucho
- palcem wskazującym " wciska przycisk/ klawisz" na plecach, przedramionach
-lekko wciska czubek nosa, łokieć itp.
Instrument odpowiada na manipulacje wydawaniem różnych improwizowanych odgłosów np trrrrrrr, bip, bip, bip , uuuuuuuu, iiiiiiii, uuuuuaaaaa. dobrze by było , aby instrument dotknięty w tym samym miejscu wydawał taki sam dżwięk np naciśnięcie nosa- pip, klepanie po ramieniu - bum , bum , bum. Po dłuższej chwili następuje zmiana w parze.
Zajęcia techniczne- zadaniem dziecka jest wykonanie ekoinstrumentu z materiałów odpadowych ( butelki plastikowej , korki , papier, guziki , pudełka ,sznurek, itp. Instrument musi wydobywać dźwięk aby można było na nim grać. Inwencja twórcza dziecka. Mile widziane zdjęcia.
Brawo , brawo piękny ekoinstrument.
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
8
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz