wtorek, 21 kwietnia 2020

Ekoinstrumenty zapraszają do zabawy.

Zdalne nauczanie  22. 04. 2020 r.ppI5,6,7, IV1,2,7,11,19



Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam do wspólnej zabawy.

Ćwiczenia relaksacyjne ,,Odpoczynek w lesie” przy muzyce relaksacyjnej
 Ćwiczenie grafomotoryczne " Taki sam". R. przygotowuje wycięte ze sztywnego papieru - szablony np.trójkąt, kwadrat, prostokąt, koło , serce . Dziecko obrysowuje je ołówkiem na kartkach.

Zabawa ruchowa rzutna " Rzut w kręgle"

Rodzic przypomina dziecku , jakie już znają instrumenty muzyczne, Krótko podsumowuje , w jaki sposób wydobywa się z nich dźwięk. Wymienia grupy instrumentów, w których dźwięk wydajemy przez:

- uderzenie, szarpanie, lub pocieranie strun smyczkiem ( instrumenty strunowe)
- dmuchanie w instrument ( instrumenty dęte)
- uderzenie w instrument dłonią lub pałką ( instrumenty perkusyjne)

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

Zabawa " Tropiciel głosów i dźwięków"- zadaniem dzieci będzie znaleźć przedmioty, które wydają dźwięk.R. może podać 2-3 przykłady : przedmioty podzwaniające ( klucze,kapsle itp.), przedmioty grzechoczące ( np. połamane kredki w pudełku, pionki do gry wsadzone do pudełka), przedmioty , w które można uderzyć pałeczką ( np. : duże kartonowe pudełka, piłki) Dziecko spaceruje po mieszkaniu i szuka , opukując różne sprzęty, pożądanego dźwięku. Wypróbowuje róże sposoby wydobywania dźwięku oraz sprawdza zależność głośności dźwięku do siły użytej do jego wydobycia.

Odgłosy naturty -instrumenty w przyrodzie. a może dziecko spróbuje odgadnąć bez patrzenia na ekran ( Prosimy aby się odwróciło i spróbowało )

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y

Ćwiczenie " Plastikowe organy" R. przygotowuje dziecku plastikowa butelkę i daje czas na wypróbowanie  i naukę dmuchania pod odpowiednim kontem. Przypomina , że największą trudnością jest dmuchanie z wyczuciem, lekko, ale jednostajnie

Ćwiczenie " Instrumenty i piosenki" R pozwala dziecku wybrac sobie jeden rodzaj instrumentu ( np grzechotkę , którą robiliśmy na poprzednich zajęciach) . Następnie proponuje spróbować towarzyszyć wybranej piosence. Przypomina ,że granie na instrumencie do wtóru piosenki nazywa się akompaniamentem. Można wystukiwać rytm tych piosenek ( tylko zwrotki lub refrenu). Można też po prostu grać miarowo, w rytmie kroków marsza lub jak do biegu.

Zabawa " Najlepszy instrument" R. przypomina, że przecież i na samym sobie można zagrać np: klepiąc się po udach, klaszcząc czy tupiąc. Proponuję wypróbować różne sposoby wydobycia dżwięku oraz wybór kolejnej piosenki, do której razem z dzieckiem stworzycie akompaniament.

Zabawa " Jestem zaczarowanym instrumentem" Dziecko - Rodzic. Jedno z was jest instrumentem , drugie- grającym.Grający manipuluje instrumentem, np:
- klepanie w ramię, po brzuchu, w łydkę lub w ucho
- palcem wskazującym " wciska przycisk/ klawisz" na plecach, przedramionach
-lekko wciska czubek nosa, łokieć itp.
Instrument odpowiada na manipulacje wydawaniem różnych improwizowanych odgłosów np trrrrrrr, bip, bip, bip , uuuuuuuu, iiiiiiii, uuuuuaaaaa. dobrze by było , aby instrument dotknięty w tym samym miejscu wydawał taki sam dżwięk np naciśnięcie nosa- pip, klepanie po ramieniu - bum , bum , bum. Po dłuższej chwili następuje zmiana w parze.

Zajęcia techniczne- zadaniem dziecka jest wykonanie ekoinstrumentu z materiałów odpadowych ( butelki plastikowej , korki , papier, guziki , pudełka ,sznurek,  itp. Instrument musi wydobywać dźwięk aby można było na nim grać. Inwencja twórcza dziecka. Mile widziane zdjęcia.


Brawo , brawo piękny ekoinstrument.

życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna





8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz