Zdalne nauczanie 14.04.2021rok
Witam serdecznie i zapraszam do
wspólnej zabawy. Proszę pamiętać ,żeby dotleniać dziecko, najlepiej spacerem po
lesie ,będzie to również okazja do
obserwacji przyrody, zastanowienia się jak możemy o nią dba.
- Wykonanie ćwiczeń w KP4,s.70- rysowanie wzorów cyfro podobnych, pisanie po śladzie cyfry 8, rysowanie w workach butelek lub puszek po tyle, ile wskazują cyfry.
- Ćwiczenia grafomotoryczne –
rysowanie kółek na przemian prawą i lewą ręką w rytmie słuchanej muzyki.
Temat dnia: Mały ekolog
Oglądanie
albumów i książek tematycznych. Rozwijanie zainteresowań
przyrodniczych. Szukanie odpowiedzi na pytanie: Co zagraża przyrodzie
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY – bajka edukacyjna proekologiczna
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody
https://www.youtube.com/watch?v=hXWvpj9NgTY
Przykładowe pytania po przeczytaniu: co robiły dzieci w lesie?, co mówiły zwierzęta o dzieciach?, jak wy zachowujecie się w lesie?
Przypomnienie ogólnej budowy drzewa. Dzieci nazywają części drzewa .Mogą narysować samodzielnie drzewo z wszystkimi elementami
Ćwiczenia ruchowe –rzucamy szyszkami do celu. Dzieci chodzą po dywanie, co pewien czas przystają, podnoszą szyszkę (może być kulka zrobiona z gazet rozrzucona w różnych miejscach w pokoju) i rzucają nią z dużym rozmachem jak najdalej, albo celują nią do pudełka
Zajęcia
umuzykalniające-dzieci znają
piosenkę z zajęć przedszkolnych.
1. Posłuchaj z dzieckiem piosenki „Ziemia to wyspa zielona” – link poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc&list=RD_SKe11ntnGc&start_radio=1
Ziemia to wyspa zielona (autor nieznany)
Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Wenus.
Na Ziemi jest życie
ciekawsze, powtarzam to każdemu.
Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany
Chcę poznać życie delfinów i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem
motyla i z kotem móc się bawić.
Ref. Bo Ziemia to wyspa
, to wyspa zielona …
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa, niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona ….
2. 1. Porozmawiaj z dzieckiem na temat treści utworu. Staraj się zadawać pytania, które prowokują do udzielania dłuższych wypowiedzi? Np. O czym jest piosenka? Dlaczego nie warto mieszkać na Marsie, czy na Wenus? Czym jest dla nas ziemia? Kto mieszka na ziemi? Co możemy zrobić dla ziemi, żeby była wyspą zieloną, a nie śmietnikiem?
3. 2. Zaproponuj dziecku zabawę z piosenką w rysowanie – przyklej narożniki kartki do stołu (taśmą jakąkolwiek jaką masz w domu lub plasteliną), przygotuj kredki (woskowe, pastele lub ołówkowe). Ponownie włącz piosenkę i rysuj na kartce kreski od środka kartki na zewnątrz w różnych kierunkach w rytm muzyki. Zmieniaj kolor kredki po każdej zwrotce. Staraj się śpiewać piosenkę podczas rysowania. Odklej kartkę i odetnij to, co obrazkiem nie jest. Zabawę z piosenką możesz powtórzyć kilka razy. Powstanie wtedy kilka obrazków. Ułóż obrazki na dużej gazecie, tak żeby powstała z nich kolorowa planeta i przyklej je.
4. 3. Piosenkę warto włączać kilka razy w ciągu dnia, podczas zwykłych zabaw i codziennych czynności. W ten sposób dziecko nauczy się śpiewać piosenkę.
Pp – I 5,9 IV-1,2,5,7,8,15,18,19
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz