wtorek, 13 kwietnia 2021

Mały ekolog.

Zdalne nauczanie 14.04.2021rok

 

Witam serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy. Proszę pamiętać ,żeby dotleniać dziecko, najlepiej spacerem po lesie ,będzie to również okazja do  obserwacji przyrody, zastanowienia się jak możemy o nią dba.

- Wykonanie ćwiczeń w KP4,s.70- rysowanie wzorów cyfro podobnych, pisanie po śladzie cyfry 8, rysowanie w workach butelek lub puszek po tyle, ile wskazują cyfry.

- Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie kółek na przemian prawą i lewą ręką w rytmie słuchanej muzyki.

Temat dnia: Mały ekolog

Oglądanie albumów i książek tematycznych. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Szukanie odpowiedzi na pytanie: Co zagraża  przyrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY – bajka edukacyjna proekologiczna 

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody

 https://www.youtube.com/watch?v=hXWvpj9NgTY

 

Przykładowe pytania po  przeczytaniu: co robiły dzieci w lesie?, co mówiły zwierzęta o dzieciach?, jak wy zachowujecie się w lesie?

Przypomnienie ogólnej budowy drzewa. Dzieci nazywają części drzewa .Mogą narysować samodzielnie drzewo z wszystkimi elementami




Ćwiczenia ruchowe –rzucamy szyszkami do celu. Dzieci chodzą po dywanie, co pewien czas przystają, podnoszą szyszkę (może być kulka zrobiona z gazet rozrzucona w różnych miejscach w pokoju) i rzucają nią z dużym rozmachem jak najdalej, albo celują nią do pudełka


Zajęcia umuzykalniające-dzieci znają piosenkę z zajęć przedszkolnych.

1.       Posłuchaj z dzieckiem piosenki „Ziemia to wyspa zielona” – link poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc&list=RD_SKe11ntnGc&start_radio=1

 

Ziemia to wyspa zielona (autor nieznany)

 Nie warto mieszkać na Marsie, nie warto mieszkać na Wenus.

Na Ziemi jest życie ciekawsze, powtarzam to każdemu.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,

wśród innych dalekich planet.

To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,

 więc musi być bardzo zadbany

Chcę poznać życie delfinów i wiedzieć co piszczy w trawie.

Zachwycać się lotem motyla i z kotem móc się bawić.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona …

Posadźmy kwiatów tysiące.

 Posadźmy krzewy i drzewa, niech z nieba uśmiecha się słońce,

pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona ….

 

2.      1. Porozmawiaj z dzieckiem na temat treści utworu. Staraj się zadawać pytania, które prowokują do udzielania dłuższych wypowiedzi? Np. O czym jest piosenka? Dlaczego nie warto mieszkać na Marsie, czy na Wenus? Czym jest dla nas ziemia? Kto mieszka na ziemi? Co możemy zrobić dla ziemi, żeby była wyspą zieloną, a nie śmietnikiem?

3.      2.  Zaproponuj dziecku zabawę z piosenką w rysowanie – przyklej narożniki kartki do stołu (taśmą jakąkolwiek jaką masz w domu lub plasteliną), przygotuj kredki (woskowe, pastele lub ołówkowe). Ponownie włącz piosenkę i rysuj na kartce kreski od środka kartki na zewnątrz w różnych kierunkach w rytm muzyki. Zmieniaj kolor kredki po każdej zwrotce. Staraj się śpiewać piosenkę podczas rysowania. Odklej kartkę i odetnij to, co obrazkiem nie jest. Zabawę z piosenką możesz powtórzyć kilka razy. Powstanie wtedy kilka obrazków. Ułóż obrazki na dużej gazecie, tak żeby powstała z nich kolorowa planeta i przyklej je.

4.    3.    Piosenkę warto włączać kilka razy w ciągu dnia, podczas zwykłych zabaw i codziennych czynności. W ten sposób dziecko nauczy się śpiewać piosenkę.

 

Pp – I 5,9 IV-1,2,5,7,8,15,18,19


życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

pozdrawiam Maria Grzemna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz