Zdalne nauczanie 13.04.2021rok
Rodzice!!! zapraszam do odwiedzania strony Pana Pawła – zabawy z j. angielskim.
Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.
1.Ćwiczenia oddechowe. Dmuchanie na papierowe gwiazdki.
2. Oglądanie książek i albumów związanych z kosmosem.
3. Należy wydrukować plansze z sylabami i rozciąć tak, aby każda sylaba była osobno. Najlepiej zrobić to na kolorowych kartkach z bloku technicznego. Dzieci próbują ułożyć jak najwięcej wyrazów z sylab i odczytać.
4. Zabawy muzyczno-ruchowe: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
5. Zajęcia matematyczne – GWIAZDOZBIORY
-Rodzic rozkłada na dywanie wycięte gwiazdy. Zadaniem dziecka jest umieścić gwiazdy w obręczach : 8 dużych i 8 małych. Przeliczanie elementów. Określanie liczebności – o ile więcej.
- Prezentacja cyfry 8, drukowanej i pisanej, omówienie z dzieckiem jej cech charakterystycznych
- Kreślenie cyfry w powietrzu, wodzenie palcem po śladzie.
- Układanie cyfry 8 z fasolki, wełny, na kartce z drobnych kawałków , papierków, klocków , pisanie palcem na talerzyku z mąką.
-Łączenie papierowych gwiazd wełną-tworzenie gwiazdozbioru
-zabawa ruchowa „ Ziemia – kosmos”. Dziecko biega swobodnie .na hasło R. ziemia, dziecko robi przysiad podparty, a na hasło kosmos, stoi nieruchomo z rękami uniesionymi do góry.
- wykonywanie ćwiczeń matematycznych w KP4,s68-69.Kolorowanie rakiet, które są zbudowane z ośmiu elementów, odszukiwanie wszystkich cyfr 8 ukrytych na obrazku, łączenie gwiazdek w ośmioelementowe gwiazdozbiory, otaczanie pętlą ósmego statku kosmicznego od lewej strony( utrwalenie liczebników głównych i porządkowych)
Dzisiaj gimnastyka. Potrzebna będzie podwójna kartka z gazety dla każdego uczestnika, tamburyn (można go zastąpić innym instrumentem, może być to też garnek z łyżką), pudełko.
1. Wprowadzenie.
Dzieci (i chętni domownicy) układają gazety na podłodze. Przy dźwiękach tamburynu biegają między nimi. W trakcie przerwy w grze siadają skrzyżnie na najbliższej gazecie. Prostują plecy, a dłonie układają na kolanach.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa
Dzieci układają gazety na podłodze. Przy dźwiękach tamburyna biegają między gazetami. Podczas przerwy w grze siadają skrzyżnie na najbliższej gazecie. Prostują plecy, a dłonie układają na kolanach.
3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych .
Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Gazety trzymają oburącz. Na hasło – uderzenie w tamburyn – wspinają się na palce i unoszą złożone gazety nad głowami. Przez chwilę pozostają w takiej pozycji. Na kolejny sygnał – dwa uderzenia w tamburyn – układają gazety na podłodze i wykonują tuż za nimi siad klęczny.
4. Ćwiczenie mięśni grzbietu – Ukłony.
Dzieci znajdują się w pozycji końcowej z poprzedniego ćwiczenia: siad klęczny, gazeta ułożona przed dzieckiem na podłodze. Na sygnał dzieci układają dłonie na gazetach. Odsuwają i przysuwają gazety, nie unosząc się z pięt.
5. Ćwiczenia tułowia – skłony boczne – Mierzymy czas.
Dzieci stoją w rozkroku. Gazety trzymają w prawej ręce. Na sygnał wykonują skłon tułowia w prawo i dotykają podłogi końcem gazety. Nie odrywają stóp od podłogi. Przez chwilę pozostają w takiej pozycji, a następnie wykonują wyprost i powtarzają to samo ćwiczenie w drugą stronę.
6. Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Przeszkoda.
Dzieci układają gazety na podłodze. Rodzic. gra na tamburynie rytm do biegu – dzieci biegają dookoła swoich gazet. Podczas przerwy w grze wskakują obunóż na gazety.
7. Zabawa ruchowa z elementem równowagi
Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Gazety układają przed sobą. Rodzic wygrywa na tamburynie prosty rytm. Dzieci powtarzają go, tupiąc jedną nogą o gazetę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, naprzemiennie: jedną nogą i drugą nogą.
8. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania
Dzieci maszerują po obwodzie koła. Ugniatają gazetę rękami tak, aby powstała kulka. Następnie zatrzymują się. Stojąc w miejscu, podrzucają i łapią kulki.
9. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci leżą na plecach. Układają kulkę z gazety na brzuchu. Oddychają rytmicznie i obserwują, jak kulka podnosi się i opada.
10. Zakończenie zajęć. Uczestnicy kolejno wrzucają kulkę do pojemnika (rzut do celu). Następnie kłaniają się sobie, dziękując za wspólne zabawy.
Podstawa programowa I 5,9, IV 1,2,4,8,12,15,18,19
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz