wtorek, 30 marca 2021

Wesoła Wielkanoc.

Zdalne nauczanie 31.03.2021r.

Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.


Drukujemy , wycinamy, układamy wyraz pisanka na sylaby , głoskujemy.




 

Sudoku z pisankami - wycinamy i uzupełniamy.



Zajęcia z zakresu wspomagania mowy – Wesoła Wielkanoc

1.     Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych- dziecko opowiada o świątecznych symbolach, zwyczajach świątecznych i o przygotowaniach do świąt.

 RRodzic czyta wiersz Macieja Mazan „Wielkanoc”

 

Wkrótce jest Wielkanoc, więc będą pisanki,

bazie i palemki

 i z cukru baranki.

Na świątecznym stole,

stanie chrzan i żurek

lukrowana babka i pyszny mazurek.

A na Śmigus-Dyngus

będzie chlustać woda

I to już świąt koniec.

Co, tak szybko? Szkoda…

 

2.      Święta Wielkanocne – animacja do piosenki

- proponuje również piosenkę

 https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

 

         Wielkanoc czas radości.

3. Słuchanie wiersza Marleny Szeląg

 Wielkanocny stół już obrusem nakryty,

 W rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.

 Na środku święconka, a w niej pisanki

 jajka zdobione we wzorki i plamki.

 W wazonie świąteczne się prezentują

Bazie, co kotki swe pokazują.

 Już na talerzach kiełbasa biała,

 Zalana barszczem jest prawie cała.

 A tam mazurek- wypiek świąteczny,

 Posyła babie ukłon serdeczny.

 To obok talerz- jajka w nim siedzą,

 Wraz z życzeniami bliscy je zjedzą

Już na śniadanie goście przybyli

Na stole symbole tradycji odkryli.

 

 Rozmowa na temat wiersza.

Zadajemy pytania:

 .O jakim święcie jest mowa w wierszu?

·  Czym nakryty był stół?

·  Co znajdowało się na świątecznym stole?

·  Po co na Święta Wielkanocne szykuje się jajka?

·  Jak myślicie co to jest tradycja?

·  Czy według was jest ważna, dlaczego?

 

3.     Globalne czytanie wyrazu „jajko”- jajko – dz. dokonują analizy i syntezy słuchowej; dzieli wyraz na sylaby, przeliczają ilość sylab w wyrazie. Dziecko dokonują analizy i syntezy głoskowej wyrazu – jajko. Określa głoskę w nagłosie i wygłosie. (na początku i na końcu wyrazu.

4.„Ostrożnie z jajkiem”- zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dziecko ma donieść „jajko”- piłeczkę gumową lub kulkę papieru (samodzielnie zgniecioną) na wyznaczone przez rodzica miejsce i z powrotem. Proponuję kilka razy w miarę możliwości.


5. „Wesoły kurczaczek”- wykonanie kurczaczka dowolną techniką plastyczną.

 Rozwijanie twórczości dziecięcej, nabywanie umiejętności łączenia materiałów plastycznych, doskonalenie techniki wycinania nożyczkami, dbałość o estetyczne wykonanie pracy.

 

 Potrzebne materiały:  

·  pojemnik po jogurcie

·  Papier wycinankowy pomarańczowy; czerwony,żółty

·  klej, nożyczki,

·  czarny mazak

·  wg. możliwości elementy dekoracyjne; oczka- piórka- można zastąpić pociętą  kartką( oczywiście przez dz. )




 

 „Kurczątko”- zagadka słowna

 

Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie, Dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie. Wykluło się z jajka o samym świcie, Kim jest maleństwo, jak wy myślicie?


Wysłuchaj piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg


Tak pracuje Wiktor.





 

6. Dzielenie na sylaby wyrazów: kurczak, baranek, pisanka, palma, babka. Dziecko określa , ile jest sylab w danym wyrazie

7. Układanie zdań z wyrazami : baranek, jajko, pisanka, zajączek, kurczaczek Liczenie wyrazów w zdaniu.

8. Wykonanie ćwiczeń w KP4,s . 52- ćwiczenie spostrzegawczości, przeliczanie w zakresie 10, ćwiczenie grafomotoryczne

Podstawa programowa I 5,7  IV 1, 2,4,5,7,8 

życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

pozdrawiam Maria Grzemna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz