Zdalne nauczanie 31.03.2021r.
Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.
Drukujemy , wycinamy, układamy wyraz pisanka na sylaby , głoskujemy.
Sudoku z pisankami - wycinamy i uzupełniamy.
Zajęcia z zakresu wspomagania mowy – Wesoła Wielkanoc
1. Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych- dziecko opowiada o świątecznych symbolach, zwyczajach świątecznych i o przygotowaniach do świąt.
RRodzic czyta wiersz Macieja Mazan „Wielkanoc”
Wkrótce jest Wielkanoc, więc będą pisanki,
bazie i palemki
i z cukru baranki.
Na świątecznym stole,
stanie chrzan i żurek
lukrowana babka i pyszny mazurek.
A na Śmigus-Dyngus
będzie chlustać woda
I to już świąt koniec.
Co, tak szybko? Szkoda…
2. Święta Wielkanocne – animacja do piosenki
- proponuje również piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g
Wielkanoc czas radości.
3. Słuchanie wiersza Marleny Szeląg
Wielkanocny stół już obrusem nakryty,
W rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.
Na środku święconka, a w niej pisanki
jajka zdobione we wzorki i plamki.
W wazonie świąteczne się prezentują
Bazie, co kotki swe pokazują.
Już na talerzach kiełbasa biała,
Zalana barszczem jest prawie cała.
A tam mazurek- wypiek świąteczny,
Posyła babie ukłon serdeczny.
To obok talerz- jajka w nim siedzą,
Wraz z życzeniami bliscy je zjedzą
Już na śniadanie goście przybyli
Na stole symbole tradycji odkryli.
Rozmowa na temat wiersza.
Zadajemy pytania:
.O jakim święcie jest mowa w wierszu?
· Czym nakryty był stół?
· Co znajdowało się na świątecznym stole?
· Po co na Święta Wielkanocne szykuje się jajka?
· Jak myślicie co to jest tradycja?
· Czy według was jest ważna, dlaczego?
3. Globalne czytanie wyrazu
„jajko”- jajko – dz.
dokonują analizy i syntezy słuchowej; dzieli wyraz na sylaby, przeliczają ilość
sylab w wyrazie. Dziecko dokonują analizy i syntezy głoskowej wyrazu – jajko.
Określa głoskę w nagłosie i wygłosie. (na początku i na końcu wyrazu.
4.„Ostrożnie z jajkiem”- zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dziecko ma donieść „jajko”- piłeczkę gumową lub kulkę papieru (samodzielnie zgniecioną) na wyznaczone przez rodzica miejsce i z powrotem. Proponuję kilka razy w miarę możliwości.
5. „Wesoły kurczaczek”- wykonanie kurczaczka dowolną techniką plastyczną.
Rozwijanie twórczości dziecięcej, nabywanie umiejętności łączenia materiałów plastycznych, doskonalenie techniki wycinania nożyczkami, dbałość o estetyczne wykonanie pracy.
Potrzebne materiały:
· pojemnik po jogurcie
· Papier wycinankowy pomarańczowy; czerwony,żółty
· klej, nożyczki,
· czarny mazak
· wg. możliwości elementy dekoracyjne; oczka- piórka- można zastąpić pociętą kartką( oczywiście przez dz. )
„Kurczątko”- zagadka słowna
Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie, Dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie. Wykluło się z jajka o samym świcie, Kim jest maleństwo, jak wy myślicie?
Wysłuchaj piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg
Tak pracuje Wiktor.
6. Dzielenie na sylaby wyrazów: kurczak, baranek, pisanka, palma, babka.
Dziecko określa , ile jest sylab w danym wyrazie
7. Układanie zdań z wyrazami : baranek, jajko, pisanka, zajączek,
kurczaczek Liczenie wyrazów w zdaniu.
8. Wykonanie ćwiczeń w KP4,s . 52- ćwiczenie spostrzegawczości,
przeliczanie w zakresie 10, ćwiczenie grafomotoryczne
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz