Zdalne nauczanie
22.06.2020r pp I 5,6,8 , IV 1,5,8,9, 15,16
Witam serdecznie i zapraszam do zabawy.
TEMAT: „ Wakacje
tuż-tuż”
Słuchanie wiersza G. Lech „ Co robią
latem dni tygodnia?”.
- co wy na to, że już lato?
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mrugnął tylko: lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
Bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: ja wciąż maluję,
Jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
chciałbym zagrać, lecz nie prędko
znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
A sobota? – cóż nam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.
Rozmowa na temat wiersza, rodzic zadaje
pytania:
- jaka pora roku już nadchodzi?
- o co zapytał swoje dni Tydzień?
- co zrobił i odpowiedział poniedziałek?
- co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni
tygodnia?
- co Ty / Wy lubicie robić latem?
- co robicie najczęściej w
poniedziałek… w sobotę i w niedzielę?
- ile dni wchodzi w skład tygodnia?
Zachęcanie dzieci do wymienienia w
kolejności wszystkich dni tygodnia i jednocześnie usuwania palców.
Zabawy matematyczne: „ Zrób tyle, ile
pokazuję” zabawa z elementami liczenia. Utrwalanie umiejętności odczytywania
symbolu liczby i ilustrowania liczebności za pomocą ruchu.
Rodzic przygotowuje kartoniki z cyframi
oraz dowolną piosenkę. Dzieci poruszają się po pokoju zgodnie z rytmem muzyki.
Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje kartonik i prosi aby dziecko wykonało tyle
pajacyków ( przysiadów, podskoków ), ile wskazuje cyfra na kartoniku.
„ Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi. Rozwijanie umiejętności
wnioskowania, logicznego myślenia oraz argumentowania. Rodzic prosi dziecko aby
narysowało: 1. Symbol wody, 2. Symbol gór,
3. Symbol lasu, 4. Symbol miasta. Rodzic prosi dzieci, by
zastanowiły się nad tym, jak należy się zachowywać nad morzem jeziorem,
basenem, rzeką , stawem, w górach, w lesie lub w mieście żeby wakacje były
bezpieczne. Dzieci mogą narysować „ Kodeks bezpiecznych wakacji”, przypominając
i utrwalając numery alarmowe.
i utrwalając numery alarmowe.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające
narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
Lusterko dla dziecka.
Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
Zagadki dla dzieci:
1. Nie okręt, nie statek,
Ani też żaglówka,
Choć możesz nim pływać,
Nie jest to też łódka. ( kajak )
2. Duża torba na plecy, by się dużo zmieściło
I na górskiej wycieczce bezpieczniej
chodziło. ( plecak )
3. Domek z materiału, łatwo jest zbudować.
Trochę linek, śledzi i już można się
chować. ( namiot )
4. Pstrykanie w jedną chwilkę
Pamięta lata całe. ( aparat )
Zabawa paluszkowa: „ Paluszek i gruszka”.
To jest kciuk – najgrubszy paluszek,
To wskazujący, co narwie nam gruszek,
Ten trzeci je podniesie,
A czwarty do domu przyniesie.
A tu mamy maluszka,
Co wrzuca gruszki do brzuszka.
Propozycje zajęć techniczno – plastycznych.
Zabawa ruchowa z elementem marszu –
Wędrówka górskim szlakiem. Instrument perkusyjny lub można klaskać.
Dziecko maszeruje zgodnie z tempem wygrywanym lub wyklaskiwanym przez Rodzica (idą wolno pod górę). Na przerwę w grze odpoczywają – stają i rozglądają się wokół, podziwiając góry.
Ćwiczenia słuchowe Szybko czy wolno?
Nagranie odgłosów jazdy pociągu (najlepiej w różnym tempie) wyszukane w Internecie.
Rodzic prosi, aby dziecko skupiło uwagę na odgłosach i określiło, jak jedzie pociąg. (Pociąg jedzie... szybko, wolno).
Dziecko maszeruje zgodnie z tempem wygrywanym lub wyklaskiwanym przez Rodzica (idą wolno pod górę). Na przerwę w grze odpoczywają – stają i rozglądają się wokół, podziwiając góry.
Ćwiczenia słuchowe Szybko czy wolno?
Nagranie odgłosów jazdy pociągu (najlepiej w różnym tempie) wyszukane w Internecie.
Rodzic prosi, aby dziecko skupiło uwagę na odgłosach i określiło, jak jedzie pociąg. (Pociąg jedzie... szybko, wolno).
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz