Zdalne nauczanie 9.06.2020r. pp I 5,7,9 , IV 1,3,5,7,8,11, 18
Witam serdecznie w kolejnym dniu zdalnego nauczania.
Temat : Skąd się biorą motyle.
1. Zabawa orientacyjno- porządkowa " motyle na łące". Dziecko - motyl biega po pokoju , machając rękami - skrzydełkami. Gdy rodzic wypowie hasło : Motyle , pora spac!, dziecko kuca: natomiast gdy klaśnie , wraca do biegu.
2. Skąd się biorą motyle - dziecko poznaje kolejne etapy rozwoju motyli na podstawie filmu edukacyjnego.
3. A teraz zapraszam na bajkę:
4. Wyobraźcie sobie, że jesteście motylami i spróbujcie zatańczyć do melodii
Piotra Czajowskiego „Taniec neapolitański:
5. Posłuchajcie piosenki „Motyle na łące” w wykonaniu Zespołu Fasolki. Utwór
bardzo szybko wpada w ucho i jeśli posłuchacie go kilka razy z pewnością
będziecie potrafili zaśpiewać refren. Powodzenia!
6. Wiersz „Motyl” Doroty Gellner”
Motyl usiadł mi na głowie.
Może bajkę mi opowie?
No i proszę! Opowiedział!
Chociaż bardzo krótko siedział!
… Za górami, za lasami
Stoi zamek ze skrzydłami.
Ma tęczowe okiennice –
W zamku siedzą gąsienice.
Na kanapach i na tronach –
Każda pięknie wystrojona.
Wśród gąsienic krąży plotka,
Że je coś dziwnego spotka.
Coś się stanie, coś wydarzy,
Wśród zamkowych korytarzy.
Wtem ktoś wrzasnął – Czary–mary!
Zaraz zmienię was w poczwary!
Łapcie koce i piżamy,
raz, dwa, trzy i zasypiamy!
I już w zamku w zakamarkach
Przy poczwarze śpi poczwarka.
Ta pod kocem, ta w śpiworze,
Każda w bardzo złym humorze.
Przeszła jesień na paluszkach…
Przeszła zima w białych puszkach…
Wiosna biega wokół zamku.
O! Jak szarpie złotą klamkę!
Nagle wiatr uderzył w bramy!
Pękły zamku złote ściany
I motele wyfrunęły!
Czy już wiecie, skąd się wzięły?
Każdy motyl skrzydła suszy,
Jak wysuszy, w świat wyruszy.
I opowie bajkę o tym,
Pytania do wiersza:
- Kto opowiadał bajkę?
- Co się stało z gąsienicą?
- Skąd wzięły się motyle?
7. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ( ćw.1 , str 42) - utrwalenie wiedzy na temat cyklu rozwojowego motyla, doskonalenie liczenia i sprawności grafomotorycznej.
8. - „Kolorowe motyle” –
kartkę bloku rysunkowego, zginamy na pół i rozkładamy. Na jednaj połowie
dziecko maluje farbami połowę motyla, po czym znów składa kartkę, dociska i rozkłada.
Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz