poniedziałek, 8 czerwca 2020

Skąd się borą motyle?


Zdalne nauczanie 9.06.2020r. pp I 5,7,9 , IV 1,3,5,7,8,11, 18

Witam serdecznie w kolejnym dniu zdalnego nauczania.
Temat : Skąd się biorą motyle.
1. Zabawa orientacyjno- porządkowa " motyle na łące". Dziecko - motyl biega po pokoju , machając rękami - skrzydełkami. Gdy rodzic wypowie hasło : Motyle , pora spac!, dziecko kuca: natomiast gdy klaśnie , wraca do biegu.




2. Skąd się biorą motyle - dziecko poznaje kolejne etapy rozwoju motyli na podstawie filmu edukacyjnego.

3.  A teraz zapraszam na bajkę:

4. Wyobraźcie sobie, że jesteście motylami i spróbujcie zatańczyć do melodii Piotra Czajowskiego „Taniec neapolitański:

5. Posłuchajcie piosenki „Motyle na łące” w wykonaniu Zespołu Fasolki. Utwór bardzo szybko wpada w ucho i jeśli posłuchacie go kilka razy z pewnością będziecie potrafili zaśpiewać refren. Powodzenia!


6. Wiersz „Motyl” Doroty Gellner”

Motyl usiadł mi na głowie.

Może bajkę mi opowie?

No i proszę! Opowiedział!

Chociaż bardzo krótko siedział!

… Za górami, za lasami

Stoi zamek ze skrzydłami.

Ma tęczowe okiennice –

W zamku siedzą gąsienice.

Na kanapach i na tronach –

Każda pięknie wystrojona.


Wśród gąsienic krąży plotka,

Że je coś dziwnego spotka.

Coś się stanie, coś wydarzy,

Wśród zamkowych korytarzy.



Wtem ktoś wrzasnął – Czary–mary!

Zaraz zmienię was w poczwary!

Łapcie koce i piżamy,

raz, dwa, trzy i zasypiamy!



I już w zamku w zakamarkach

Przy poczwarze śpi poczwarka.

Ta pod kocem, ta w śpiworze,

Każda w bardzo złym humorze.

Przeszła jesień na paluszkach…

Przeszła zima w białych puszkach…

Wiosna biega wokół zamku.

O! Jak szarpie złotą klamkę!



 Nagle wiatr uderzył w bramy!

Pękły zamku złote ściany

I motele wyfrunęły!

Czy już wiecie, skąd się wzięły?



Każdy motyl skrzydła suszy,

Jak wysuszy, w świat wyruszy.

I opowie bajkę o tym,

Co się działo w zamku złotym.


Pytania do wiersza:
  • Kto opowiadał bajkę?
  • Co się stało z gąsienicą?
  • Skąd wzięły się motyle?
7. Wykonanie ćwiczenia w KP4 ( ćw.1 , str 42) - utrwalenie wiedzy na temat cyklu rozwojowego motyla, doskonalenie liczenia  i sprawności grafomotorycznej.

8. - „Kolorowe motyle” – kartkę bloku rysunkowego, zginamy na pół i rozkładamy. Na jednaj połowie dziecko maluje farbami połowę motyla, po czym znów składa kartkę, dociska i rozkłada.

Pozdrawiamy Was i życzymy miłej zabawy !

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz