Nauczanie zdalne 15.05.2020r. pp:I 5,6,7,8 IV 1,5,6,7,8,15,18
Witam serdecznie i zapraszam do codziennych zabaw.
Temat : Zabawy na wiejskim podwórku.
1. Gimnastyka:
2.
Piosenka na przywitanie, którą dzieci poznały w przedszkolu:
3.
Zabawa na
powitanie.
Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, trzymając go za
ręce. Wypowiadajcie rymowankę z jednoczesnym wykonywaniem ruchów,
o których jest w niej mowa:
Krok do przodu, krok do tyłu,
teraz podskok w górę.
Zrób kółeczko z dwóch paluszków
(łączą ze sobą palec wskazujący i kciuk)
i wyjrzyj przez dziurę.
4.
Zestaw
ćwiczeń ruchowych dla całej rodziny z wykorzystaniem gazet.
- Dziecko wspólnie z rodzicem maszeruje po dywanie. W rękach trzymają gazety. Liczą głośno do czterech, na cztery podnoszą do góry rękę z gazetą.
- Ćwiczenie wyprostne – Uwaga, lis! Dziecko zamienia się w kurę. Porusza się po całym dywanie w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na hasło: „Uwaga lis”, zatrzymuje się natychmiast w miejscu, prostuje plecy, kładzie gazetę na głowie i stoi nieruchomo do chwili, aż usłyszy „Lis uciekł”.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Ziarno dla kury. Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Zwija gazetę w kulkę – to ziarno dla zwierząt – i trzyma ją oburącz przed sobą. Na umówiony sygnał dziecko przenosi kulkę z gazety oburącz za głowę, puszczając na podłogę za plecami (wysypuje ziarna), a następnie zamienia się w kurę – wykonuje skłon do przodu, oburącz chwyta kulkę leżącą z tyłu i podnosi do góry na znak wykonania zadania.
- Ćwiczenie mięśni brzucha – Ukryte ziarno. Dziecko leży na brzuchu. Kulkę z gazety układa przed sobą, policzek opiera na dłoniach ułożonych na podłodze jedna na drugiej. Na sygnał rodzica wkłada kulkę pod brodę, wyciąga ręce w przód, podnosi klatkę piersiową i utrzymuje przez chwilę taką pozycję. Następnie wraca do pozycji wyjściowej.
- Zabawa z elementem rzutu i celowania. Dziecko trzyma w jednej ręce kulkę z gazety. Rodzic stoi w pewnej odległości od dziecka, trzymając kosz/pudło. Dziecko kolejno rzuca kulką tak, aby trafić do celu. Wykonuje ćwiczenie na przemian: prawą ręką i lewą ręką.
- Ćwiczenia stóp. Dziecko siedzi w siadzie skulnym. Kulkę (ziarenko) układa przed stopami. Na sygnał rodzica kładzie stopy na kulce i przesuwa ją naprzemiennie: do przodu i do tyłu (stopami po podłodze). Po kilku próbach odrywa stopy od podłogi.
- Ćwiczenie oddechowe. Dziecko leży na brzuchu. Kulkę z gazety układa przed sobą. Stara się dmuchnąć na kulkę tak mocno, aby przesunęła się w dowolną stronę.
5.
Odtwarzanie
z pamięci ustawienia zabawek przedstawiających wiejskie zwierzęta (mogą to
być inne zabawki czy przedmioty).
Na początku zabawy układamy zabawki na stole, jedna
obok drugiej, dziecko podaje ich nazwę. Następnie stara się zapamiętać, jakie
zabawki/przedmioty znajdują się przed nimi i jak są ustawione.
Rodzic prosi, aby dziecko odwróciło się tyłem. Zmienia w tym czasie
ustawienie zabawek lub chowa jedno z nich. Dziecko odgaduje, jakiego
przedmiotu zabrakło lub co zmieniło się w ich ustawieniu.
6.
Pomysł na
pracę plastyczną – „Kura”. Dłoń odbijamy w farbie i domalujemy pozostałe części kurkom .
7. Przypomnijcie sobie piosenkę, którą już poznaliście
„Stary Donald farmę miał”.
8. Przeczytajcie bajkę.
9. Zróbcie masażyk relaksacyjny:
„Wycieczka”
Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy
malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark).
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark).
10. Podstawa to dobra zabawa, odpoczynek i radość.
11. Pamiętajcie o myciu rąk.
12. Wykonanie ćwiczeń w KP4 str 21 Nazwij rysunki. pokoloruj te, których nazwy zaczynają się na KA , KO, KU.
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz