środa, 6 maja 2020

Dziewięć kubeczków.


Nauczanie zdalne  07.05.2020r. pp I5,7,8 IV1,8, 9,12,14,15



Witam i serdecznie i zapraszam do zabaw i zajęć.



        Uzupełnij pola aby pionowo i poziomo były cztery obrazki. ( wycinamy obrazki u dołu i uzupełniamy pola)





Temat : Dziewięć kubeczków





11.    „Wstążkowa dziewiątka” -chodzenie  stopa przed stopą po wstążce ułożonej na podłodze na kształt cyfry 9





22.    „ Cyfra z Fasolek” – dziecko układa z fasolek cyfrę 9


33.   Wykonanie ćwiczeń w KP4 ( ćw.2 , s.17)- kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np. kawałkami bibuły, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie elementów , których jest  dziewięć. ( Jeśli nie macie kart pracy to wykonujemy zadanie poniżej)






44.    Zabawa doskonaląca umiejętność liczenia „ Guziczki w kubeczku). Rodzic układa na środku 9 kubeczków. Dziecko głośno przelicza kubeczki. R. do każdego wrzuca po jednym guziku. Dziecko przelicza guziki i pytanie, czy jest ich więcej czy mniej niż kubeczków, dochodzi do wniosku, że kubeczków i guzików jest po tyle samo .Następnie R. prosi  dziecko, aby opisało guzik , który znajduje się np. w czwartym kubeczku od lewej strony. Jeśli dziecko jest zainteresowane R. wydaje podobne polecenia.


55.   Zabawa orientacyjno – porządkowa rozwijająca umiejętność liczenia „ Nakarmimy ptaszki” R. układa talerzyki a obok każdego kładzie fasolki. Gdy rodzic klaśnie w dłonie i powie : Ptaszki potrzebują 9 fasolek! Dziecko wybiera 9 fasolek i układa je na talerzyku.  Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając ilość fasolek.
.

66.    Przeliczanie kredek w pudełku – Podaj mi 9 kredek , podaj 6 itp. kontynuujemy zabawę.



Zapraszam do ćwiczeń pod hasłem:

„WYGIMNASTYKOWANY POLAK – PRZEDSZKOLAK „



*       „Fruwający papierek”- zabawa oddechowa.
---Przyklej dziecku na czubek nosa wąski papierek (najlepiej papierek samoprzylepny) o długości około 5 cm i powiedz, by dmuchało w niego (pfff…). Papierek powinien się unosić. Dziecko może również dmuchać na swoją grzywkę (jeśli ją ma).Pamiętaj! Powietrze wciągamy nosem,
a wypuszczamy ustami.

*     ---  „Wycieczka rowerowa” – zabawa ruchowa.
Dziecko leży na plechach i naśladują jazdę rowerem: z górki – szybkie wymachy nóg,
pod górkę – powolne.

*     ------ „Bicie brawa stopami” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń korekcyjnych.
Dziecko siedzi na podłodze, kolana są skręcone na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Na hasło – bijemy brawo – dziecko unosi nogi nad podłogę i uderzając jedną o drugą, bije brawo. Po chwili podajemy hasło – stopy odpoczywają – dzieci wracają do pozycji wyjściowej.

*   -----   „Toczenie piłki stopami” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń korekcyjnych.
Dziecko siedzi na podłodze, nogi są ugięte w kolanach, w rozkroku i uniesione nad podłogę. Przed dzieckiem leży piłka. Na sygnał dziecko odpycha piłkę stopami i toczy ją w stronę stopy raz prawej, raz lewej. Piłki nie wolno dotykać rękoma. Jeżeli piłka „ucieknie”, to należy ją ponownie ułożyć między nogami i kontynuować zabawę. W czasie zabawy tułów jest nieruchomy, piłkę toczy się tylko stopami.

* ----------     „Schowaj papierową kulę” – zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń korekcyjnych.
Dzieci chodzą po pokoju w dowolny sposób i przekładają papierową kulę z ręki do ręki.
Na sygnał „schowaj kulę”, kładą ją na podłodze i stopami starają się zakryć tak, żeby nie wystawała. Rodzić sprawdza czy papierowa kula jest dokładnie schowana.
Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

*      „------Zabawy dzieci” – zabawa ruchowa do tekstu.
Deszczyk pada, słońce świeci – naśladowanie spadających kropel, zatoczenie przed sobą koła
na podwórku biegną dzieci – bieg w miejscu
Teraz w górę spoglądają – rozglądanie się dookoła
barwnej tęczy tam szukają. – zataczanie ogromnych łuków – rysowanie tęczy


życzę miłej zabawy



Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com





Pozdrawiam Maria Grzemna

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz