Nauczanie zdalne 07.05.2020r. pp I5,7,8 IV1,8, 9,12,14,15
Witam i serdecznie i zapraszam do zabaw i zajęć.
Uzupełnij pola aby pionowo i poziomo były cztery obrazki. ( wycinamy obrazki u dołu i uzupełniamy pola)
Temat : Dziewięć kubeczków
11. „Wstążkowa
dziewiątka” -chodzenie stopa przed stopą
po wstążce ułożonej na podłodze na kształt cyfry 9
22. „
Cyfra z Fasolek” – dziecko układa z fasolek cyfrę 9
33. Wykonanie
ćwiczeń w KP4 ( ćw.2 , s.17)- kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np.
kawałkami bibuły, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu, wskazywanie
elementów , których jest dziewięć. (
Jeśli nie macie kart pracy to wykonujemy zadanie poniżej)
44. Zabawa
doskonaląca umiejętność liczenia „ Guziczki w kubeczku). Rodzic układa na
środku 9 kubeczków. Dziecko głośno przelicza kubeczki. R. do każdego wrzuca po
jednym guziku. Dziecko przelicza guziki i pytanie, czy jest ich więcej czy
mniej niż kubeczków, dochodzi do wniosku, że kubeczków i guzików jest po tyle
samo .Następnie R. prosi dziecko, aby
opisało guzik , który znajduje się np. w czwartym kubeczku od lewej strony.
Jeśli dziecko jest zainteresowane R. wydaje podobne polecenia.
55. Zabawa
orientacyjno – porządkowa rozwijająca umiejętność liczenia „ Nakarmimy ptaszki”
R. układa talerzyki a obok każdego kładzie fasolki. Gdy rodzic klaśnie w dłonie
i powie : Ptaszki potrzebują 9 fasolek! Dziecko wybiera 9 fasolek i układa je
na talerzyku. Zabawę powtarzamy kilka
razy zmieniając ilość fasolek.
.
66. Przeliczanie
kredek w pudełku – Podaj mi 9 kredek , podaj 6 itp. kontynuujemy zabawę.
Zapraszam do ćwiczeń pod hasłem:
„WYGIMNASTYKOWANY POLAK
– PRZEDSZKOLAK „

---Przyklej dziecku na czubek nosa wąski papierek (najlepiej papierek samoprzylepny) o długości około 5 cm i powiedz, by dmuchało w niego (pfff…). Papierek powinien się unosić. Dziecko może również dmuchać na swoją grzywkę (jeśli ją ma).Pamiętaj! Powietrze wciągamy nosem,
a wypuszczamy ustami.

Dziecko leży na plechach i naśladują jazdę rowerem: z górki – szybkie wymachy nóg,
pod górkę – powolne.

Dziecko siedzi na podłodze, kolana są skręcone na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Na hasło – bijemy brawo – dziecko unosi nogi nad podłogę i uderzając jedną o drugą, bije brawo. Po chwili podajemy hasło – stopy odpoczywają – dzieci wracają do pozycji wyjściowej.

Dziecko siedzi na podłodze, nogi są ugięte w kolanach, w rozkroku i uniesione nad podłogę. Przed dzieckiem leży piłka. Na sygnał dziecko odpycha piłkę stopami i toczy ją w stronę stopy raz prawej, raz lewej. Piłki nie wolno dotykać rękoma. Jeżeli piłka „ucieknie”, to należy ją ponownie ułożyć między nogami i kontynuować zabawę. W czasie zabawy tułów jest nieruchomy, piłkę toczy się tylko stopami.

Dzieci chodzą po pokoju w dowolny sposób i przekładają papierową kulę z ręki do ręki.
Na sygnał „schowaj kulę”, kładą ją na podłodze i stopami starają się zakryć tak, żeby nie wystawała. Rodzić sprawdza czy papierowa kula jest dokładnie schowana.
Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Deszczyk pada, słońce świeci – naśladowanie spadających kropel, zatoczenie przed sobą koła
na podwórku biegną dzieci – bieg w miejscu
Teraz w górę spoglądają – rozglądanie się dookoła
barwnej tęczy tam szukają. – zataczanie ogromnych łuków – rysowanie tęczy
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz