piątek, 17 kwietnia 2020

W poszukiwaniu nocy.

Nauczanie zdalne 17. 04.2020 r. pp: I5,7,8,9,IV 2,3,5,12,14

Witam serdecznie w kolejnym dniu i zapraszam do wspólnej zabawy na odległość.

Zapraszam do wysłuchania kołysanki ,  można w czasie słuchania przytulić dziecko do siebie.

https://www.youtube.com/watch?v=6r5C4JDfhtw


Na początek  trochę ruchu dla zdrowia - Zabawy z rolkami po ręcznikach papierowych 

DOTKNIJ ROLKĄ PODŁOGI – Dzieci stają w lekkim rozkroku. Chwytają rolkę za jej końce i wykonują skłon w przód, próbując dotknąć rolką do podłogi (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
PRZEKŁADANIEC – Dzieci siedzą w siadzie prostym, trzymają rolkę w prawej dłoni. Unoszą wyprostowaną prawą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do lewej ręki. Następnie unoszą wyprostowaną lewą nogę i przekładają rolkę pod kolanem do prawej ręki (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
TOCZYMY ROLKĘ – Dzieci siedzą na piętach. Dłonie opierają przed sobą na rolce. Na sygnał turlają rolkę przed sobą i rozciągają się, pilnując, aby pośladki nie odrywały się od pięt (czynność powtarzają 4 razy).
PATRZYMY PRZEZ LUNETĘ – Dzieci kładą się na brzuchu. W rękach trzymają rolkę. Na sygnał odrywają ręce od podłogi i lekko unosząc tułów, patrzą przez rolkę jak przez lunetę (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
TURLANIE ROLKI STOPĄ – Dzieci stoją prosto. Kładą prawą stopę na rolce i próbują przesuwać ją w przód i w tył po podłodze. To samo ćwiczenie wykonują po zmianie nogi (ćwiczenie powtarzają 5 razy każdą stopą).
TURLANIE ROLKI DŁOŃMI – Dzieci siedzą na podłodze w siadzie prostym (rolka leży na nogach), kładą ręce na rolkę i turlają ją od ud do palców stóp – wykonują przy tym skłon w przód. Z powrotem turlają rolkę od stóp do ud (ćwiczenie powtarzają 4 razy).
 DOWOLNE ZABAWY ROLKAMI –  zachęcamy  dzieci do wymyślenia i swobodnej zabawy rolką, czas swobodnej zabawy można wyznaczyć na przykład długością trwania dowolnego utworu muzycznego.  

Zabawa twórcza " Mleczna droga" dziecko smaruje klejem niebieską kartkę i posypuje ją kaszą manną.

Ćwiczenia usprawniające aparat mowy " Zegar" dziecko porusza językiem w prawo i lewo

" Układamy gwiazdozbiór" - R .jest architektem, który planuje rozkład gwiazd. Kieruje dzieckiem mówiąc ile kroków ma postawić , tak by znalazło się w odpowiednim miejscu np.:
2 kroki do przodu i 2 w prawo., 3 w lewo, 5 do tyłu itp.

Opowiadanie „Piesek i noc” Urszula Piotrowska
Jak wiadomo, po nocy przychodzi dzień, a kiedy przeminie dzień, nadchodzi noc. I tak było zawsze. Ale mały pluszowy Piesek zażyczył sobie pewnego ranka, że chce nocy właśnie teraz. Takiej prawdziwej, z księżycem i gwiazdami!
- Hej hop! – zawołał rozbawiony Trampolinek. – Musisz poczekać, bo Ziemia nie może obracać się szybciej.
- Nie będę czekał, Hau, hau – powtarzał Piesek. – Idę poszukać nocy.
I pomaszerował przed siebie. Zastanawiał się, kogo by tu zapytać o drogę.
Zawołał do promieni słonecznych:
-Promyki, promyki, gdzie jest noc?
Ale promyki nie słyszały, bo były bardzo zajęte. Musiały ogrzać i oświetlić mnóstwo miejsc.  Jak to robiły każdego dnia. Potem zapytał wiatru, ale wiatr pokręcił się, pokręcił, zaszumiał po swojemu, bo myślał, że piesek żartuje i pomknął gdzieś daleko. 
Piesek poszedł dalej. Nagle zobaczył stadko szpaków, które kąpało się w kałuży. Przez chwilę przyglądał się wesołej zabawie, a potem zapytał:
- Szpaki, szpaczki, czy wiecie, gdzie jest noc?
- Nie wiemy, ale może sowa Ci powie, bo ona bardzo lubi noc.
Pobiegł szczeniaczek do lasu, by odnaleźć drzewo, w którego dziupli mieszkała sowa.
- Sowo, sowo, czy wiesz, gdzie jest noc?
- Oczywiście, że wiem, hu, hu, hu – wymądrzała się sowa. – Na drugiej półkuli.
- Czy to daleko, hau, hau?
Sowa uśmiechnęła się do Pieska.
- Daleko, daleko. Lepiej wracaj do przedszkola, a noc sama Cię odnajdzie.
- Ja pierwszy ją odnajdę! – upierał się Piesek. – Polecę do niej samolotem.
- Hu, hu, hu, jak sobie chcesz – wzruszyła sowa ramionami. – Tylko zanim dotrzesz na miejsce, to tam będzie dzień.
- Idę się spakować i pożegnać z przyjaciółmi, hau, hau.
Pomerdał zadowolony ogonkiem i pobiegł do przedszkola. Po  drodze spotkał prawdziwego psa Reksa, który kopał dołek obok dołka. Reks zauważył pluszowego kuzyna i zaszczekał:
- Może byś mi pomógł znaleźć kość, którą gdzieś tu zakopałem? Póki jeszcze świeci słońce i wszystko widać.
Piesek ochoczo zabrał się do pracy i po chwili razem wykopali wielką stara kość. Potem znowu ją zakopali i szczeniaczek pomaszerował do przedszkola.
A tymczasem wokoło zaczęło robić się szaro. Kiedy Piesek dotarł na przedszkolne podwórko, nastała noc. Taka, jakiej szukał -  z księżycem    i gwiazdami. Przed drzwiami czekał na pieska Trampolinek.
- Trampolinku, Trampolinku, widzisz, jednak znalazłem noc, hau, hau i nie muszę nigdzie lecieć.
- Hej hop! – zawołał Trampolinek. – Bardzo się cieszę, choć zajęło ci to cały dzień.
Pytania do opowiadania:
  1. Czego szukał Piesek?
  2. Kogo pytał o drogę?
  3. Jakie ptaki kąpały się w kałuży?
  4. Dlaczego sowa nie wierzyła, że Piesek odnajdzie noc?
  5. Jak długo Piesek szukał nocy?

Zabawa "Słońce wstaje , słońce śpi" Dziecko naśladuje swoim ciałem słońce. Z pozycji na klęczkach wstaje , ustawiając się wysoko na palcach na znak wschodzącego słońca. W tej pozie zostaje, dopóki nie usłyszy klaśnięcia .Na sygnał klaśnięcia kuli się - słońce zachodzi.

Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i kontunuowania rytmu" słońce,księżyc, gwiazda" Rodzic rysuje na kartce wzór. Zadaniem dziecka jest przerysowanie go ołówkiem na kartce papieru i dokończenie sekwencji według podanego wzoru

słońce, księżyc, gwiazda
słońce, księżyc, słońce , księżyc itd
słońce,gwiazda,księżyc,słońce , gwiazda, księżyc itd

można wymyślać różne kombinacje dziecko natomiast kończy.

Brawo, brawo !!!!!


życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz