niedziela, 26 kwietnia 2020

C jak cyrk.

Zdalne nauczanie 27.04. 2020r. pp I 5,6,7,9, IV1,2,4,5,8,11,15,18

Witam serdecznie Rodziców i dzieci.


Wszystkim dziękuję za pilną pracę i przysyłanie zdjęć prac – są piękne!

Zabawa skoczna " Wyżej i niżej" R. ustawia dwa krzesła naprzeciwko siebie w odległości ok 1,5m.Obwiązuje  je dookoła sznurkiem tak, aby powstał z niego prostokąt. Dziecko stara się przeskoczyć przez sznurki z jednej strony na druga. Sznurek można podwyższać lub obniżać w zależności od umiejętności ruchowych dziecka.


Temat zajęć: C jak cyrk.


1. Na początek proponuję rozwiązywanie zagadek .

 Dzieci dostrzegają podobieństwa pomiędzy odgadniętymi wyrazami  – każdy wyraz rozpoczyna się od tej samej litery.



To małe warzywo, okrągłe jak kula.
Gdy kroisz, szczypie w oczy, a zwie się... (cebula)

W sklepach na półkach wartość wskazuje.

I wiesz już na pewno, ile coś kosztuje. (cena)

Jeździ po różnych zakątkach na świecie.

Klauna i akrobatów w nim znajdziecie. (cyrk)



2. Zabawa integrująca „Zaczarowany kuferek .

 Rodzic, o ile jest to ,możliwe,  przygotowuje   zamykane pudełko (kuferek)  z  różnymi przedmiotami na c
( cebulę, cytrynę, cyrkiel –zawinięta końcówka, by była bezpieczna; ciastolinę; cielę- zwierzątko zabawka; cukier;  ciastko- twarde, zapakowane…)

Mówimy  dzieciom, że jego zawartość jest nieznana, a musimy sprawdzić, co się w nim znajduje. Rodzic podchodzi  i  jako pierwszy, zanurza rękę w kuferku i  wyjmuje coś (cebulę jako 1)  ze środka.  i  mówi np.: Wylosowałam cebulę! Spójrz, jaka jest okrągła! i kreśli palcem koło w powietrzu.

 Kolejno dziecko  robi podobnie –  nazywa wylosowany  przedmiot (na literę c)   i przedstawia go ruchem. –pomagamy dziecku, jeśli nie potrafi nazwać. I zamieniamy się  kolejno rolami.

3. „Masażyk” – rysowanie palcem na plecach  dziecka i odwrotnie,  kształtu litery C.  Litera rysowana jest szybko lub wolno. Dzieci rysują małą lub wielką  literę,  cienką lub grubą linią itp.

Dodatkowo kreślenie litery „C” palcem  na dywanie i w powietrzu, na tacy z kaszą, ryżem, piaskiem (czystym).

5. Analiza sylabowa i głoskowa  wyrazu cebula

Sylabowa : Ce-bu-la  -(wyklaskiwanie)

Głoskowa: c-e-b-u-l-a – ( każdą głoskę jednocześnie wskazując na palcach)

6. Ćwiczenie słuchowo-artykulacyjne. Dzieci powtarzają za rodzicem, zwracając uwagę na ułożenie języka: Caaa, ceee, cooo, cuuu, cyyy.

7. Zabawa matematyczna „Ile sylab?”. Dzieci sylabizują, a następnie przeliczają liczbę sylab poprzez układanie kamyczków lub kredek   (jeden kamyczek to odpowiednik jednej sylaby). Przykładowe wyrazy: cebulacukierCalineczkacelowaćcytryna, cena.

8. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 8) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu

oraz wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 9) – nazywanie rysunków, rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez wskazywanie i kolorowanie rysunków zgodnie z poleceniem.


  tu są  wszystkie karty na cały tydzień , w danym dniu robimy tylko kartę z podanym nr (w książkach – drukujemy)   Dziś - w KP4 (ćw. 1, s. 8   i   ćw. 2, str.9 )



9. Dzisiaj  też proponuję i zachęcam  do zorganizowania ogródka na parapecie. Dzieci uwielbiają samodzielnie pielęgnować  rośliny. Jest to doskonała okazja do poznania etapów wzrostu rośliny.. 

zakładamy hodowlę szczypioru - poznajemy cebulę

Potrzebne będą: cebule, deska, słoik, woda   (ew. jeśli ktoś posiada- ziemia do kwiatów)

10. Przypomnienie,  „Jak wygląda cebula?” – dzieci opisują kolor, zapach i kształt warzywa. Dotykają, wąchają i z pomocą Rodzica  próbują  pokroić, zachowując ostrożność, a nawet i spróbować.

11. „Czego potrzebuje cebuli, by rosnąć?” – omówienie warunków potrzebnych do wzrostu rośliny.

12. Zakładanie  hodowli szczypioru.  Każdy  do swojego słoiczka nalewa trochę wody, w której zanurza cebulkę. ( Jeśli ktoś posiada ziemię do kwiatów, to można posadzić cebulę)Tak przygotowane  słoiki z cebulą dzieci układają na parapecie. Rodzic wyjaśnia, że każdego dnia będzie tam w swoim tempie wyrastał szczypior i za około tydzień powinien być gotowy do spożycia.  Drogie dzieci nie zapominamy podlewać roślinki lub dolewać  wody do słoika .


Dla chętnych   -potrzebne będą: drewniana łyżka, pachołki- (buty).

Zabawa ruchowa „Uwaga! Kuleczka!”.  Rodzic  rozstawia pachołki (buty) . Zadaniem dzieci jest przetoczyć cebulę slalomem przez ułożony tor za pomocą drewnianej łyżki – w jedną i w drugą stronę. Powodzenia




życzę miłej zabawy

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com

Pozdrawiam Maria Grzemna




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz