Witam serdecznie Rodziców i dzieci.
Wszystkim dziękuję za pilną
pracę i przysyłanie zdjęć prac – są piękne!
Zabawa skoczna " Wyżej i niżej" R. ustawia dwa krzesła naprzeciwko siebie w odległości ok 1,5m.Obwiązuje je dookoła sznurkiem tak, aby powstał z niego prostokąt. Dziecko stara się przeskoczyć przez sznurki z jednej strony na druga. Sznurek można podwyższać lub obniżać w zależności od umiejętności ruchowych dziecka.
Temat zajęć: C jak cyrk.
1. Na
początek proponuję rozwiązywanie
zagadek .
Dzieci dostrzegają
podobieństwa pomiędzy odgadniętymi wyrazami – każdy wyraz rozpoczyna się
od tej samej litery.
To małe warzywo, okrągłe jak
kula.
Gdy kroisz, szczypie w oczy, a
zwie się... (cebula)
W sklepach na półkach wartość
wskazuje.
I wiesz już na pewno, ile coś
kosztuje. (cena)
Jeździ po różnych zakątkach na
świecie.
Klauna i akrobatów w nim znajdziecie.
(cyrk)
2. Zabawa integrująca „Zaczarowany
kuferek .
Rodzic, o ile jest to
,możliwe, przygotowuje zamykane pudełko (kuferek) z
różnymi przedmiotami na c
( cebulę, cytrynę, cyrkiel –zawinięta końcówka, by była bezpieczna; ciastolinę; cielę- zwierzątko zabawka; cukier; ciastko- twarde, zapakowane…)
( cebulę, cytrynę, cyrkiel –zawinięta końcówka, by była bezpieczna; ciastolinę; cielę- zwierzątko zabawka; cukier; ciastko- twarde, zapakowane…)
Mówimy dzieciom, że jego
zawartość jest nieznana, a musimy sprawdzić, co się w nim znajduje. Rodzic
podchodzi i jako pierwszy, zanurza rękę w kuferku i wyjmuje
coś (cebulę jako 1) ze środka. i mówi np.: Wylosowałam cebulę! Spójrz, jaka jest okrągła! i
kreśli palcem koło w powietrzu.
Kolejno dziecko robi
podobnie – nazywa wylosowany przedmiot (na literę c) i
przedstawia go ruchem. –pomagamy dziecku, jeśli nie potrafi nazwać. I
zamieniamy się kolejno rolami.
3. „Masażyk” – rysowanie palcem na
plecach dziecka i odwrotnie, kształtu litery C. Litera
rysowana jest szybko lub wolno. Dzieci rysują małą lub wielką literę,
cienką lub grubą linią itp.
Dodatkowo kreślenie litery
„C” palcem na dywanie i w powietrzu, na tacy z kaszą, ryżem, piaskiem
(czystym).
5. Analiza sylabowa i głoskowa
wyrazu cebula
Sylabowa : Ce-bu-la
-(wyklaskiwanie)
Głoskowa: c-e-b-u-l-a – ( każdą
głoskę jednocześnie wskazując na palcach)
6. Ćwiczenie słuchowo-artykulacyjne.
Dzieci powtarzają za rodzicem, zwracając uwagę na ułożenie języka: Caaa, ceee, cooo, cuuu, cyyy.
7. Zabawa matematyczna „Ile sylab?”. Dzieci
sylabizują, a następnie przeliczają liczbę sylab poprzez układanie kamyczków
lub kredek (jeden kamyczek to odpowiednik jednej sylaby).
Przykładowe wyrazy: cebula, cukier, Calineczka, celować, cytryna, cena.
8. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 8) – kolorowanie
lub wyklejanie szablonu litery, np. kawałkami bibuły, rysowanie litery palcem
na kartce i w powietrzu
oraz wykonanie ćwiczenia w KP4
(ćw. 2, s. 9) –
nazywanie rysunków, rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez wskazywanie i
kolorowanie rysunków zgodnie z poleceniem.
tu są wszystkie
karty na cały tydzień , w danym dniu robimy tylko kartę z podanym nr (w
książkach – drukujemy) Dziś - w KP4 (ćw. 1, s. 8 i ćw. 2,
str.9 )
9. Dzisiaj też
proponuję i zachęcam do zorganizowania ogródka na parapecie. Dzieci
uwielbiają samodzielnie pielęgnować rośliny. Jest to doskonała okazja do
poznania etapów wzrostu rośliny..
zakładamy hodowlę
szczypioru - poznajemy cebulę
Potrzebne będą: cebule, deska,
słoik, woda (ew. jeśli ktoś posiada- ziemia do kwiatów)
10. Przypomnienie, „Jak
wygląda cebula?” – dzieci opisują kolor, zapach i kształt warzywa. Dotykają,
wąchają i z pomocą Rodzica próbują pokroić, zachowując ostrożność,
a nawet i spróbować.
11. „Czego potrzebuje cebuli, by
rosnąć?” – omówienie warunków potrzebnych do wzrostu rośliny.
12. Zakładanie hodowli szczypioru.
Każdy do swojego słoiczka nalewa trochę wody, w której zanurza
cebulkę. ( Jeśli ktoś posiada ziemię do kwiatów, to można posadzić cebulę)Tak
przygotowane słoiki z cebulą dzieci układają na parapecie. Rodzic
wyjaśnia, że każdego dnia będzie tam w swoim tempie wyrastał szczypior i za
około tydzień powinien być gotowy do spożycia. Drogie dzieci nie
zapominamy podlewać roślinki lub dolewać wody do słoika .
Dla chętnych -potrzebne
będą: drewniana łyżka, pachołki- (buty).
Zabawa ruchowa „Uwaga!
Kuleczka!”. Rodzic rozstawia pachołki (buty) . Zadaniem dzieci
jest przetoczyć cebulę slalomem
przez ułożony tor za pomocą drewnianej łyżki – w jedną i w drugą stronę.
Powodzenia
życzę miłej zabawy
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem- przedszkole1pszczolki.blogspot.com
Pozdrawiam Maria Grzemna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz